چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
تصاویر/ اولین گردهمایی ملی کلان پروژه هوش مصنوعی و علوم اسلامی با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/مدیرعامل مؤسسه در حال ثبت همتا گفت: فعالیت ها و چشم انداز مؤسسه هوش مصنوعی و علوم انسانی حول چهار محور اساسی بنا شده است که در قالب برنامه های پنج ساله اهداف خود را دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهروز مینایی بیدگلی، مدیرعامل مؤسسه‌ درحال ثبت همتا، در خصوص چشم‌انداز کلان‌پروژه در برنامه پنج‌ساله اول مؤسسه در چهار محور به ایراد سخن پرداخت و افزود: سامانه هوشمند فقیه‌یار ترکیبی از فناوری‌های چهارگانه بهره مند است.

وی افزود: محور اول شامل طرح‌های رونمایی‌شده «جهد» و «سحاب» و «قمنت» و طرح رونمایی نشده‌ی «مجد» می‌باشد. برنامه یک‌ساله ان‌شاءالله شامل تقویت خدمات موجود، فرآیند مستمر کاملتر شدن منابع، گسترش کمّی و کیفی کتابخانه‌های شخصی سحاب، پیونددهی موجودیت به‌منظور ساخت و تکمیل گراف دانش و پیمودن اولین گام‌های اضافه کردن جستجوی صوتی و تصویری در این زمینه می‌باشد.

مینایی ادامه داد: محور دوم زیست‌بوم تحریر است که تا کنون طرح رونمایی‌شده‌ی تحریر و طرح‌های رونمایی‌نشده‌ی «هم‌نگار» و «فهرست‌ساز» و «شمع» را شامل می‌شود. برنامه‌ی یک‌ساله ان‌شاءالله شامل تکمیل نسخه وب و نسخه اندروید محصولات در حال تکمیل و پیمودن اولین فاز از طرح شبکه محققین علوی (شمع) و دخیل‌سازی ارز اجتماعی در شبکه اجتماعی مذکور می‌باشد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: محور سوم شامل طرح رونمایی‌شده «پارسا» و طرح‌های رونمایی‌نشده «عهد- پاسخ» و «شاپرک» است. برنامه‌ی یکساله ان‌شاءالله اجتماع اتحادمحور ظرفیت‌های سه‌گانه و ضمنا حرکت به سمت گرایش تولید زبان طبیعی (NLG) می‌باشد.

وی گفت: محور چهارم شامل طرح‌های رونمایی شده‌ و «هما» و «ثقات» و طرح‌های رونمایی‌نشده «شرایع»، «بوم»، «الگوریتم اجتهاد» است. برنامه یکساله ان‌شاءالله تدارک زیرساختی برای همه ابواب فقهی، توسعه الگوریتمهای مربوط به تعارض ادله و اصول عملیه، برقراری ارتباط بین پایان‌نامه‌های حوزوی و فعالیت‌های این محور، تکمیل هستان‌نگارها در کل ۵۲ باب فقه و همه ابواب اصول فقه به وسیله اشاعه گفتمان تقریر برهانی در فضلای حوزوی می‌باشد.

در پایان، مینایی، رئیس هیئت مدیره کلان‌پروژه هوش مصنوعی و علوم اسلامی ضمن اهداء تندیس‌هایی از ۳۷ نفر از مدیران و قائم‌مقام‌های پروژه‌های صنعتی دانش‌بنیان و پژوهشی صنعت‌محور جاری در کلان‌پروژه تقدیر به عمل آوردند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha