یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
سنجان

حوزه/ مبلّغ طرح امین گفت: از منظر مسلمانان، قرآن و عترت دو منبع اصلی استنباط دین است، اما این طور نیست که کسی فکر کند قرآن را باز کند و بخواند، عالم دین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت کانون سفیران رضوان مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) سنجان و در آستانه میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان و ولادت حضرت مهدی(عج)، مراسم جشن و سرور امروز با حضور خانم حقی از مبلغات طرح امین، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) برگزار شد.

خانم حقی در این نشست اظهار داشت: دین تنها منظومه‌ای است که می‌تواند سعادت دنیا و آخرت انسان را تأمین کند و انبیاء هم آمدند تا دین را در میان مردم پیاده کنند، حال امروز باید ببینیم که این دین چیست و کجاست و چه کسی آن را تفسیر می‌کند؟

وی گفت: از منظر مسلمانان، قرآن و عترت دو منبع اصلی استنباط دین است، اما این طور نیست که کسی فکر کند قرآن را باز کند و بخواند، عالم دین شده است.

حقی در ادامه خاطرنشان کرد: مزیت وارد شدن در حوزه این است که انسان نه فقط زمینه هدایت خود را می‌یابد، بلکه زمینه هدایت دیگران را فراهم می‌کند و اهمیت و ثواب هدایت آنقدر زیاد است که در روایت بیان شده، اگر فردی هدایت شود، برتر از آن چیزی است که خورشید بر آن می‌تابد.

عالم شدن تنها با خواندن متن قرآن به تنهایی میسر نمی‌شود

در ادامه مراسم، خانم امینی مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) ضمن خوش آمدگویی به دانش آموزان دبیرستان نیایش در خصوص شرایط ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران، مطالبی را عنوان کرد و به سؤالات دانش آموزان پیرامون ثبت نام و شرایط ورود به حوزه‌های علمیه پاسخ داد.

در پایان نیز خانم امینی به دانش آموزان حاضر در جلسه هدایایی به رسم احترام و قدردانی از حضورشان در مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) اهدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha