دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
راستینه

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: بالغ بر ۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه سد بیرکان مصوب شده است که در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، احمد راستینه صبح امروز در جلسه‌ مشترک با معاون حوزه آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزیر جهادکشاورزی دستورات خوبی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه تأمین آب سد بیدکان صادر کرده و بالغ بر ۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شده است که در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی از محل انتقال آب این پروژه بهرهمند می‌شوند و اشتغال خوبی شکل می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس با اشاره به اینکه اعتبار برای اصلاح و بازسازی قنوات در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت، بیان داشت: سال آینده سال خوبی برای کمک به کشاورزان خواهد بود چراکه بازسازی قنوات آسیب دیده در سیل ضرورت بسیاری دارد.

صفدر نیازی هم در این جلسه گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ «بند ط تبصره ۸» به وزارت جهادکشاورزی مجوز داده شده که از محل فروش املاک مازاد مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان را به منظور منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه کشاورزی تامین کند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، تأکید کرد: مولدسازی اموال دولت آغاز شده است و در مرحله اول آن دسته از پروژه‌هایی که در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان‌ها مورد تآکید قرار گرفته در اولویت تکمیل قرار دارد.

وی ادامه داد: در شش ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ تمام پروژه‌های مورد تعهد وزارت جهاد کشاورزی در سفرهای ریاست جمهوری تأمین اعتبار می‌شود.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha