شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 1077476
۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
جواد جاهد

حوزه / رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش گفت: ماه رمضان، ماه پیوند عمیق مخلوق با خالق یکتاست و چهره پر فروغ ماه رمضان آنگاه قابل مشاهده است که پرده از دیدگاه آدمی برداشته و غبار تن، حجاب رخسار زیبای جان نگردد و خواهش‌های نفسانی، مانع رؤیت ارتباط نیازهای جان آدمی با حقیقت و ماهیت روح پرور ماه رمضان نباشد.

حجت الاسلام جواد جاهد، رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه وزیدن نفحات الهی و گشوده شدن درهای رحمت و مغفرت خداوندی است که با فرا رسیدن آن جان تازه‌ای در کالبد وجود روزه داران دمیده می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند بزرگ، در این ماه با فراخوانی بندگان خویش بر خوان گسترده‌اش، هیچ لطف و عنایتی را از آنان دریغ نمی‌نماید.

حجت الاسلام جاهد با اشاره به روایت‌های وارده در مورد ماه رمضان، بیان کرد: بر اساس بسیاری از باورهای دینی در این ماه مبارک درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته شده است و شیاطین در زنجیراند.

وی با بیان اینکه زندگی واقعیتی است که انسان باید در راستای آن، راه کمال را بپیماید تا بتواند به هدف نهایی‌اش برسد، تصریح کرد: هدف نهایی در حرکت انسان، رسیدن به مقام انسانیت و قرب الی الله و تخلق به اخلاق خدایی است.

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش، خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماه پیوند عمیق مخلوق با خالق یکتاست و چهره پر فروغ ماه رمضان آنگاه قابل مشاهده است که پرده از دیدگاه آدمی برداشته و غبار تن، حجاب رخسار زیبای جان نگردد و خواهش‌های نفسانی، مانع رؤیت ارتباط نیازهای جان آدمی با حقیقت و ماهیت روح پرور ماه رمضان نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha