یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 1077605
۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶
جشنواره قرآنی، بهار رمضانی

حوزه/ همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، پایگاه‌های قرآنی «جشنواره قرآنی، بهار رمضانی» در مدرسه خیرات خان بست شیخ حرعاملی حرم مطهر رضوی، ایوان ولی عصر(عج)، مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی و اردوگاه امام رضا(ع) «باغ بیلدر» بر پا شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام سید مسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: در این پایگاه‌های قرآنی، غرفه‌های ویژه کودک و نوجوان، طرح «من قرآن را دوست دارم»، پژوهش‌های قرآنی، جلسات سنتی قرآن کریم، هنرهای قرآنی و سمعی و بصری در نظر گرفته شده است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری پایگاه قرآنی در مدرسه علمیه خیرات خان حرم مطهر رضوی ادامه داد: در این پایگاه قرآنی برای بهره‌مند طلاب علوم دینی برنامه‌های خانوادگی قرآنی با محوریت «ادب قرآنی در خانواده» برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برپایی این پایگاه‌های قرآنی تا ۱۱ فروردین ماه ادامه دارد، افزود: تمامی برنامه‌های این پایگاه قرآنی موضوع محور بوده و تمام تلاش ما این است که خانواده‌ها را با قرآن مانوس کنیم.

حجت‌الاسلام میریان ادامه داد: در تمامی این پایگاه‌های قرآنی، غرفه‌های ویژه کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است که کودکان در قالب بازی، نمایش، نقاشی خلاق و نقاشی دیواری با آموزه‌های دینی آشنا می‌شوند.

وی افزود: در غرفه جلسات سنتی قرآن کریم، محافل قرآنی طرح‌های «تحفیظ رضوی» و «حافظون رضوی» با حضور قاریان برتر آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و در غرفه هنرهای قرآنی، مفاهیم قرآنی در قالب هنرهای خطاطی، تذهیب، منبت به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در غرفه پژوهش‌های قرآنی، کتاب‌ها، مقالات و پایان‌نامه‌ها بر محوریت قرآن به زائران ارائه می‌شود، تصریح کرد: در غرفه سمعی و بصری این پایگاه‌های قرآنی نرم افزارهای مختلف قرآنی به نمایش گذاشته شده و هم چنین استادان تفسیر و تدبر حرم مطهر رضوی در این پایگاه حضور دارند و پاسخگوی سوالات قرآنی زائران و مجاوران خواهند بود.

وی اظهار کرد: پایگاه قرآنی واقع در باب الجواد(ع) یا پارکینگ شماره یک حرم مطهر رضوی، مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی از ساعت ۱۷ تا ۲۲ میزبان حضور زائران و مجاوران است و پایگاه قرآنی مدرسه خیرات خان صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۲ مشغول به فعالیت است.

حجت الاسلام میریان یادآور شد: پایگاه قرآنی اردوگاه امام رضا(ع) «باغ بیلدر» هم تا پایان ماه مبارک ویژه کارکنان و خانواده‌های آنان با اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع قرآنی دایر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha