یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
امام جمعه موقت شهرستان نایین

حوزه/ امام جمعه موقت نایین در اولین خطبه سال جدید، تجمل گرایی را مانع ازدواج جوانان دانست و از خانواده ها خواست از اسراف و تجملات دوری کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام امیر شفیعی امروز در خطبه های نماز جمعه نایین با اشاره به نام‌گذاری سال جدید، اظهار کرد: چندین سال است که مقام معظم رهبری شعار اقتصادی را انتخاب می‌کنند، چرا که مسئله اقتصادی از همه مشکلات و مسائل کشور مهم‌تر است و هر چند امروزه مسئله فرهنگی کشور نیز مهم است اما آن هم به اقتصاد گره خورده است.

امام جمعه موقت نایین افزود: ما در دعای تحویل سال تحول را از خداوند خواستاریم، دشمن هم شعار تحول را دارد که منظورش تحول در نظام و قانون اساسی بر اساس خواست خودش است، اما منظور ما تحول و تغییر در ضعف‌ها و تبدیل آن‌ها به نقاط قوت است.

شفیعی تصریح کرد: از نقاط قوتی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند، استحکام ملت ایران است، چرا که در تمام این سال‌ها مردم ایران در زنجیره خصومت‌ها توانستند مقاومت کرده و مثل همیشه پیروز شوند.

امام جمعه موقت نایین خاطرنشان کرد: وابستگی به نفت و دلار و کم تحرکی در تجارت خارجی از نقاط ضعف اقتصاد است؛ اسراف در انرژی و تجمل‌گرایی افراطی که بسیاری از خانواده‌ها به آن دچار هستند و یکی از موانع ازدواج جوانان است، ضعف‌های جامعه است که این مشکلات را باید با همدلی برطرف کنیم.

شفیعی ضمن تبریک تقارن دو بهار طبیعت و بهار نزول قرآن ادامه داد: ماه رمضان بهار قرآن است و اگر کسی در این ماه آمرزیده نشود هرگز آمرزیده نمی‌شود مگر اینکه روز عرفه را درک کند.

امام جمعه موقت نایین بیان کرد: خدای متعال در این ماه سفره رحمت خودش را بی حد و حساب پهن کرده و آنچه که انسان را به این رحمت می‌رساند تقوا است.

وی افزود: تقارن این ایام فرصت مناسبی است که انسان به مباحث حلال و حرام توجه بیشتری داشته باشد و مسائلی چون حجاب در دید و بازدیدها بیشتر رعایت بشود.

شفیعی در پایان به استفاده از وقت سحر، بهره‌مندی از قرآن، استفاده از دعاهای نورانی ماه رمضان و حفظ حرمت این ماه از طرف کسانی که روزه دار نیستند را توصیه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha