دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
فعالیت های فرهنگی طلاب و روحانیون در ایام تعطیلات نوروز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر از فعالیت های فرهنگی طلاب و روحانیون در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

حجت الاسلام محمد عوض‌پور مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان با اشاره به فعالیت های فرهنگی طلاب و روحانیون در ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: با توجه به حجم بالای ورود مسافران نوروزی در ساحل بوشهر جلساتی گرفته و بنا شد در ۱۰ نقطه از ساحل پایگاه هایی بنا شود و حوزه علمیه بوشهر هم دو نقطه را متقبل شد که گروه جهادی طلاب امام خمینی(ره) با مجموع نفرات ۲۰ الی ۲۵ نفر یک گروه در پارک شورا و دیگری پارک مرجان فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: برنامه های گروه جهادی شامل ایستگاه نقاشی، نماز جماعت مغرب و عشا، گروه سرود انقلابی و محلی، گروه تئاتر و همچنین مجری گری روحانیون به همراه عروسک در جهت نشر آموزه های دینی بود. همچنین با همکاری دوستان در گردشگری مقاومت و میراث فرهنگی برنامه هایی مثل نقالی رزم رئیسعلی دلواری و نواهای بومی محلی در جهت معرفی آداب و رسوم مردم بوشهر و تاریخ مقاومت به مهمان نوروزی منتقل کردیم.

حجت الاسلام عوض‌‍‌پور به برخی فعالیت های انجام شده با موضوع عفاف و حجاب پرداخت و ابراز کرد: در زمینه عفاف و حجاب خواهران حوزوی و غیرحوزوی با حضور موثر در پارک ها با زبان نرم افرادی که حجاب مناسبی نداشتند را ارشاد می کردند و شال و بسته فرهنگی اهدا می کردند که اثرگذار بود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر افزود: گروه جهادی طلاب مدرسه امام خمینی(ره) بوشهر همچون سال های قبل به صورت اختصاصی در کنار ساحل حاضر شدند و برنامه های آنها با اقامه نماز مغرب و عشا شروع می شد و بعد از آن پخش نماهنگ، ایستگاه نقاشی، اجرای سن و مسابقات متنوع از برنامه های این گروه جهادی بود که حقیقتا بسیار پرمخاطب بود؛ برنامه ها و طلاب معمم ما که به عنوان مجری روی سن می رفتند بسیار موفق بودند و می توانستند با ظرافت و حلاوت محتواها را منتقل کنند. به جز این، طلاب با مجموعه های دیگر هم در کنار ساحل همکاری داشتند و در زمینه پشتیبانی و اقامه نماز و عفاف و حجاب کمک می کردند.

حجت الاسلام عوض‌پور استقبال مردم از برنامه های طلاب را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: آنچه که ما در این ۱۵ شب از فعالیت های طلاب جهادی مدرسه امام خمینی(ره) دیدیم این بود که استقبال خوبی از برنامه ها شد و مردم با بانگ اذان مغرب به جمع ما می پیوستند و در نماز جماعت شرکت می کردند و گاهی جمعیت بیش از انتظار ما بود که جا برای نشستن روی صندلی نبود و روی زمین و چمن می نشستند. خیلی از خانواده ها به مراجعه می کردند و از حضور ما و اجرای برنامه ها تشکر کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اضافه کرد: طلاب جهادی با وجود اینکه می توانستند مثل بقیه افراد دست خانواده را بگیرند و ایام سال جدید را به تفریح و مکان های زیارتی بروند ولی با احساس تکلیف و غیرت دینی که داشتند در ساحل حضور پیدا کردند و قدمی در راه اعتلای دینی و پرکردن اوقات فراغت و ساختن لحظات شاد برای مهمان نوروزی برداشتند که جای تقدیر دارند و اگر این افراد نبودند این مهم محقق نمی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha