یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
بانوان طلبه اردکانی

حوزه/ امام جمعه اردکان گفت: سزاوار است مومنان لحاظات پایانی این ماه عزیز را غنیمت بشمارند و از خداوند بخواهیم که خدایا اگر تاکنون ما را نبخشیدی ما را در این روزهای آخر ماه مبارک رمضان ببخش.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه شهرستان اردکان شب گذشته در آیین افطاری ساده بانوان طلبه مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اردکان، با اشاره به راه‌های دست‌یابی به بهشت، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان از ماه‌هایی است که سبب ورود انسان به این جایگاه برین می‌شود و چه بسا انسان‌هایی که وقتی عید فطر از راه می‌رسد پرونده اعمالشان پاک از گناه می‌شود.

وی تصریح کرد: خدمت به والدین از دیگر راه‌های ورود به بهشت است، چنانچه در روایتی وارد شده که اگر کسی پدر و مادرش زنده باشند و بهشت را برای خود نخرد شقی است و این دلالت بر ثواب داشتن خدمت کردن به والدین دارد و یا گاهی یک کمک کوچک به آنها اثراتی برای فرد به دنبال دارد که در کمک به دیگر افراد وجود ندارد.

امام جمعه اردکان، ادامه داد: حضور در روز عرفه و در سرزمین عرفات و آمرزیده شدن در آن روز، مورد دیگری برای رهایی از شقاوت است و در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است: گناهکارترین فرد در عرفات کسی است که از آن‌جا باز گردد در حالی که گمان می‌برد آمرزیده نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین شاکر، گفت: توفیق حضور در عرفات ممکن است برای همه افراد فراهم نشود، اما خداوند متعال هر سال ماه مبارک رمضان را برای بندگان قرار داده و شایسته است با بهره‌مندی از این ایام و ساعات از شقاوت رهایی یابیم.

وی خاطرنشان کرد: انجام اعمال خوب از جمله صله رحم، قرآن خواندن، رفتن به مسجد و دعاکردن در این ماه اجر و ثواب فراوانی نسبت به دیگر ماه‌ها دارد و سزاوار است افراد لحظات پایانی این ماه عزیز را غنیمت بشمارند و از خداوند بخواهیم که اگر تاکنون ما را نبخشیدی، ما را در این روزهای آخر ببخش چون روزهای آخر به نوعی روزهای پایانی مهمانی است و به حسب ظاهر، مهمان در دو وقت هنگام ورود و یکی در لحظه خداحافظی، عزیز است.

۳۱۳/۴۷

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha