پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ق

حوزه / امام جمعه بادرود، گفت: شهید آیت الله سلیمانی در سنگرهای گوناگون دلسوزانه و جهادگونه به اسلام و انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران خدمت‌های خالصانه‌ای را ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی امام جمعه بادرود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه شهید آیت الله سلیمانی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، به ابعاد شخصیتی امام جمعه سابق کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: این عالم مجاهد و روحانی مردمی و انقلابی در سنگرهای گوناگون دلسوزانه و جهادگونه به اسلام و انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران خدمت‌های خالصانه‌ای را ارائه کرده است.

حجت الاسلام قاسمی، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم و سالروز شهادت بسیجی شهید احمد رشتی، گفت: در بخشی از وصیت نامه‌ این این شهید آمده است که، "برادران و خواهران، پشتیبان ولایت فقیه باشید و نگذارید از انقلاب و خون شهدا سوء استفاده شود و توقع بی‌جا از دولت نداشته باشید، مهربانی‌ها را زیاد کنید و با یکدیگر برادر باشید و جوانان راه شهدا را ادامه دهید و هیچ وقت قیامت خود را به خاطر مادیات و مسائل دنیوی تباه نکنید، در نماز جمعه شرکت نمایید زیرا نماز جمعه سنگر اسلام است".

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه مردم ایران قدردان خون شهدا هستند و راه شهدا را که همان راه انبیا و اولیا و امامین انقلاب است، با قدرت و قوت ادامه می‌دهند، یادآور شد: خلبان شهید علی اکبر شیرودی که در کنار هیلکوپتر جنگی‌اش ایستاده بود و خبرنگاران هر کدام به نوبت از او سوال می‌کردند، در پاسخ به خبرنگار ژاپنی گفت: شما تا چه هنگام حاضرید بجنگید؟ شیرودی خندید، سرش را بالا گرفت و گفت: ما برای خاک نمی‌جنگیم ما برای اسلام می‌جنگیم، تا هر زمان که اسلام در خطر باشد و این را گفت و به راه افتاد. خبرنگاران حیران ایستادند، شیرودی آستین‌هایش را بالا زد، چند نفر به زبان‌های مختلف از هم پرسیدند: هنوز مصاحبه تمام نشده خلبان شیرودی کجا می‌رود؟ که شهید شیرودی همانطور که می‌رفت برگشت، لبخندی زد و گفت: نماز! صدای اذان می‌آید وقت نماز است.

امام جمعه بادرود، ضمن گرامی داشت روز شوراها، یکی از مسائل مهم در دین اسلام را مشورت کردن دانست و اظهار کرد: جامعه‌ای که در آن همفکری و نظرخواهی به عنوان یک اصل باشد به طور حتم و یقین کارها نیز به نحو احسن پیش خواهد رفت، اما در جامعه‌ای که سنت حسنه مشورت، حاکم نباشد همیشه در تب و تاب خود محوری خواهد سوخت.

حجت الاسلام قاسمی، با بیان اینکه خادمین مردم در شوراهای شهر و روستا با وحدت و همدلی در جهت رفع مشکلات مردم تلاش نمایند، خاطرنشان کرد: برادران ما در شوراهای اسلامی بادرود در کمال صفا و صمیمیت در حال تلاش هستند تا بهترین‌ها را برای مردم رقم بزنند.

امام جمعه بادرود، خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بر لزوم خدمت بی‌منت به مردم تأکید کرد و گفت: به عنوان نمایندگان مردم، خوب خدمت کنید و اجازه ندهید ذائقه مردم خوب و فهیم ما تلخ شود.

حجت الاسلام قاسمی، ضمن تبریک هفته کار و کارگر به کارآفرینان و کارگران تلاشگر کشور، اظهار کرد: حضرت امام(ره) فرمودند، هر روز، روز کارگر است و اختصاص یک روز به کارگران شاید به لحاظ تعظیم و تکریم و تشریفات باشد و گرنه هر روز، روز، کارگر است.

امام جمعه بادرود، بر لزوم بها دادن به کار و کارگر در دین اسلام تأکید کرد و گفت: کارفرمایان با به موقع دادن حق و حقوق کارگران و تلاشگران عرصه اقتصادی و خدماتی کشور، رضایت آنها را به دست آورند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha