دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
روز ملی خلیج فارس

حوزه/ شیخ افروز روز ملی خلیج فارس را روز همبستگی دانست و گفت: این روز به وجود ملت عظیم و مقتدر گره خورده و شکوه و عظمت تاریخ یک ملت را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، شیخ حسین افروز امام جمعه اهل سنت بندر سیراف امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، گفت: روز خلیج فارس روز مهمی است، روزی که یادآور از خودگذشتگی های ملت سرافراز ایران و فرار اشغالگران متجاوز می باشد.

وی با بیان اینکه خلیج فارس تا ابد فارس است افزود: خلیج فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان ها بوده است و همیشه می درخشد، مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس می شناسند.

امام جمعه اهل سنت بندر سیراف خاطرنشان کرد: خلیج فارس توسط تنگه هرمز به دریای عمان و از طریق آن به دریاهای آزاد مرتبط است و جزایر مهم آن عبارتند از خارک، ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، جزیره کیش، قشم و لاوان، که تمامی آن ها به سرزمین ایران اسلامی تعلق دارد.

شیخ افروز روز ملی خلیج فارس را روز همبستگی دانست و گفت: این روز به وجود ملت عظیم و مقتدر گره خورده و شکوه و عظمت تاریخ یک ملت را به نمایش می گذارد.

امام جمعه اهل سنت بندر سیراف گفت: ما ملت شریف ایران اسلامی مفتخریم که چنین خلیج فارسی داریم و باید عظمت خلیج همیشه فارس را به جهان نشان داد که ایران قوی با مردم خوب و متحد اجازه ندادند و نخواهند داد که حتی یک وجب از آن به دست بیگانگان بیفتد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha