دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
کد خبر: 1085296
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
محسن حیدری دیدار معلمین

حوزه / عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم هویزه، قرن‌ها است که در مسیر اسلام، تشیع، جهاد و شهادت طلبی پیشرو بوده‌اند، البته که اساس این شهامت و شهادت طلبی، برپایی مراسم‌های یادبود شهدا و نشستن پای منبر علمای بزرگ این منطقه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، جشنواره حویزة الصمود (مقاومت حویزه) به مناسبت سالروز آزادسازی شهرستان هویزه از چنگال رژیم بعثی در دوران جنگ تحمیلی، امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، علما، بزرگان عشایر و مردم حویزه، در شهرستان هویزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری در این مراسم، ضمن درود بر روح پر فتوح شهدای جنگ تحمیلی و بزرگداشت سالروز آزادسازی هویزه از چنگال رژیم بعثی، اظهار داشت: هویزه شهر اهل جهاد، شهادت، ادب، غیرت و عفاف است.

وی ادامه داد: اهالی این شهر با دل‌هایی پر از ایمان، شجاعت و غیرت دو بار این شهر را از دستان ارتش صدام آزاد کردند، که بار اول در اوایل جنگ تحمیلی بود و بار دوم که این شهر به مدت بیش از یک سال و نیم در حصر این رژیم قرار داشت، با رشادت‌های قهرمانان هویزه، خوزستان و کل ایران، باز پس گرفته شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: خصوصیت بارز این جشنواره این است که کاملا مردمی و به همت مردم هویزه برگزار شده و این مسئله بیانگر ولایتمداری، اخلاص، وفاداری این مردم به اسلام، وطن و شهدا است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان به تشریح تاریخ هویزه و تاثیر آنها بر انتشار تشیع در ایران پرداخت و یادآور شد: مردم هویزه، قرن‌ها است که در مسیر اسلام، تشیع، جهاد و شهادت طلبی پیشرو بوده‌اند، البته که اساس این شهامت و شهادت طلبی، برپایی اینگونه مراسم‌ها و نشستن پای منبر علمای بزرگ این منطقه بوده است.

وی افزود: در ایران، اولین منطقه‌ای که در آن حکومت شیعی تشکیل شد و طی قرن‌ها ادامه پیدا کرد، هویزه بود، بار اول در سال ۳۷۰ هجری قمری توسط دبیس اسدی تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به اینکه قبل روی کار آمدن صفویان به مدت ۷۰ سال در این منطقه حکومتی شیعی و مستقل تشکیل شده بود، اظهار کرد: این حکومت توسط سادات مشعشعی تشکیل شد و با ساخت مدرسه علمیه هویزه، به مرکزی برای پرورش علمای بزرگ شیعه و انتشار مذهب شیعی در تمام ایران تبدیل شد که بسیاری از علمای بزرگ شیعه از همین مدرسه علمیه به جهان اسلام معرفی شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha