شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
تصاویر/ سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دریچه دوربین

حوزه/کتاب "به جرم خمینی" روایتگر زندگی شهید علیرضا توسلی (معروف به ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون است که به وجوه جدیدی از زندگی پر فراز و نشیب این شهید و نیز جبهه مقاومت اسلامی افغانستان می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، البته پیش از این کتابی در مورد ام‌البنین حسینی، همسر این شهید والامقام با عنوان"خاتون و قوماندان"به رشته تحریر درآمده بود که ۲۲ اردیبهشت‌ماه همین امسال از تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب رونمایی به عمل آمد.

این گزارش همچنین می افزاید:" به جرم خمینی" با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و در ۳۵۲ صفحه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:"خون تو و محمدامین هم‌رنگ بود. بی‌تابی محمدامین و حق‌طلبی‌اش خون نشده بود کف خیابان‌های کابل، جوانه زده بود در رگ‌های برادر آخری. ته‌تغاری که تو بودی و حاج‌آخوند هروقت سوره جدیدی از بر می‌شدی و شعر حافظ را به دو روز نکشیده حفظ می‌کردی دوتا می‌زد جای قلبت و می‌گفت یک چیزی می‌شوی، درست همان‌جا که ترکش نشسته بود.

ترکش نزدیک قلبت هربار فشار می‌آورد یاد دست‌های حاج‌آخوند می‌افتادی. یاد حرف‌های پدرت چندماه قبل از خاموش شدنش که دم گوش توی هفت‌ساله خواند: «علیرضا، تو بعد از من و مادرت تنهایی زیاد می‌کشی، غم زیاد می‌بینی. رنج مال آدمیزاده علیرضا اما قول بده یادت باشه فقط خدا...فقط خدا"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha