سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 1087985
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
ساوه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران مرکزی، گفت: ائمه اطهار(ع) به عنوان یک الگو به مردم معرفی شدند تا مردم بدانند در زندگی، در گفتار، کردار و اعمال خود به چه کسی تمسک بجویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز مراسم جشنی با حضور خانم غزاله دولتی از اساتید حوزه در شهرستان ساوه در مدرسه علمیه الهیه این شهرستان برگزار شد.

دولتی، در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، با تأکید بر اینکه برگزاری جشن میلاد اهل بیت(ع) از جمله مهم‌ترین شعائر الهی است، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) به عنوان یک الگو به مردم معرفی شدند تا مردم بدانند در زندگی، در گفتار، کردار و اعمال خود به چه کسی تمسک بجویند.

وی با بیان اینکه در بین خاندان عصمت و طهارت، حضرت معصومه(س) و حضرت زهرا(س) دو بانویی هستند که لقب شفیعه روز قیامت در منزلت هر دو وارد شده است، خاطرنشان کرد: همانگونه که درک جایگاه حضرت زهرا(س) بدون درک و شناخت جایگاه حضرت علی(ع) مشکل است، درک جایگاه حضرت معصومه(س) نیز بدون شناخت جایگاه امام رضا(ع) میسر نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه خواهران، به تشریح مفهوم لقب غریب الغربا امام رضا(ع) پرداخت و یادآور شد: امام رضا(ع) در بین یاران و شیعیان خود نیز غریب بودند که حضرت معصومه(س) با حرکت به سمت طوس و دفاع از امام زمان خود، حرکت جریان ساز پیروی از ولایت را بنیان‌گذاری کردند.

در ادامه این مراسم پس از مولودی خوانی و برگزاری مسابقه، به دختران، به رسم یادبود هدایایی تقدیم شد.

ائمه اطهار(ع) بهترین الگو برای بشریت هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha