سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست

حوزه / نشست مشترک سرپرست حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، جهت تبیین فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان و پشتیبانی نمایندگان جهت توسعه فعالیت‌های حوزه خواهران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، نشست مشترک سرپرست حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، آشوری و مرادی جهت تبیین فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان و پشتیبانی نمایندگان جهت توسعه فعالیت‌های حوزه خواهران، روز گذشته در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان برگزار شد.

خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن در شروع گزارشی اجمالی از فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان ارائه کرد و اظهار داشت: چارت اصلی حوزه‌های علمیه خواهران متشکل از معاونت آموزش، معاونت پژوهش، معاونت فرهنگی و مدیریت و پشتیبانی و امور مالی است، همچنین استان هرمزگان دارای ۱۳ مدرسه علمیه و یک شعبه است که در بندرعباس از مقطع سیکل تا سطح چهار، پذیرش دارد.

گزارشی از دیدار نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای با مدیر حوزه علمیه خواهران استان

وی با اشاره به اینکه ۱۳۵۰ دانش آموخته و ۱۰۰۰ طلبه در حال تحصیل هستند که از این بین بیش از ۳۰۰ نفر استاد حوزه و دانشگاه می‌باشند، یادآور شد: در زمینه پژوهش فعالیت‌های خوبی انجام شده که از جمله آن می‌توان به چاپ ۱۲ مقاله علمی - تخصصی و ۳ مقاله علمی - پژوهشی و یک مقاله علمی - ترویجی برای دانش آموختگان، طلاب و اساتید، چاپ ۲۴ مقاله در کتب کنگره گام دوم انقلاب اشاره کرد.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان ضمن تشریح فعالیت‌های فرهنگی- تبلیغی طلاب خواهر، با اشاره به برگزاری اولین همایش بین المللی مادران فاطمی همراه با اخذ مجوز isc با عنوان" مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی همراه با نکوداشت شهیده فاطمه نیک"، خاطرنشان کرد: در این همایش بیش از ۱۶۵۰ اثر پژوهشی و ۲۰۰ اثر فرهنگی در ۲۵ قالب دریافت شد که می‌توان مزین شدن اسکله جزیره هرمز به نام بانوی شهیده فاطمه نیک برای اولین بار در جهان اسلام را از مهمترین دستاوردهای این همایش برشمرد.

وی تصریح کرد: کسب رتبه برتر کشوری انجمن زن و خانواده مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان، اعزام بیش از ۵۰۰ طلبه به مدارس در طرح امین، برگزاری مراسم ازدواج آسان مهدوی برای ۵۰ زوج طلبه و وجود بیش از ۹۰ گروه تبلیغی_جهادی از دیگر اقدامات فرهنگی_تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان می‌باشد.

وی با بیان اینکه درخواست‌ تأمین اعتبار از نمایندگان برای تأسیس، تجهیز و تکمیل مدارس و همچنین تأمین منابع پایدار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این نشست، تعامل خیلی ارزشمند و مفیدی است و لازم است تا هر فصل یک نشست با نمایندگان برگزار شود.

گزارشی از دیدار نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای با مدیر حوزه علمیه خواهران استان

در ادامه آشوری نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، ضمن خرسندی از حضور در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، اظهار کرد: چالش بودجه‌ریزی کشور یک معضل فراگیر است که گاهی منجر به عدم تخصیص بودجه مناسب به نهادهای ذی صلاح و ذی‌حق می‌شود.

وی افزود: تشکیل چنین جلساتی باعث فهم مشترک بین حوزه علمیه خواهران و مجلس و نمایندگان خواهد شد.

گزارشی از دیدار نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای با مدیر حوزه علمیه خواهران استان

آشوری یادآور شد: بودجه‌ای که در اختیار نمایندگان استان قرار داده شده، حداقلی است، بنابراین در جلسه‌ای که در مجمع نمایندگان استان برگزار خواهد شد، تصمیم بر اختصاص درصد مساعدت نمایندگان گرفته خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری از مدل بودجه فرهنگی حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نهادهای اقتصادی استان و کمک به حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار کرد: تشکیل جلسه مشترک نمایندگان و استانداری و حوزه علمیه خواهران استان و برنامه و بودجه استان می‌تواند در این مسیر مثمر ثمر باشد.

مرادی دیگر نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، حضور سرپرست حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در جلسات مسئولین عالی استان، تشریح وضعیت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان و همچنین همکاری حداکثری در حوزه دین و فرهنگ از طرف نمایندگان هرمزگان را خواستار شد.

گزارشی از دیدار نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای با مدیر حوزه علمیه خواهران استان

حیدری اصل، کارشناس اعتبارات تملک دارائی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کل کشور که به صورت مجازی در جلسه حاضر بود نیز گفت: حداقل پنج درصد از تخصیص اعتبارات استانی به حوزه‌ علمیه خواهران هرمزگان و بخشی از سهم در اختیار نمایندگان استان به بازسازی و نوآوری مدارس حوزوی و علوم دینی خواهران استان اختصاص یابد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha