دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
علمی

حوزه/ مسئول اداره هیئات و ساماندهی شورای هیئات مذهبی کشور بر ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ مسجد محور در جامعه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی علمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که نیازمند ترویج و توسعه فرهنگ مسجد محور در جامعه هستیم اظهار داشت: مسجدمحوری بی شک برکات و دستاوردهای بسیاری برای جامعه اسلامی به همراه دارد به خصوص از این حیث که جلوی بسیاری از آسیب ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی به این وسیله گرفته می شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع مسجد از صدر اسلام گفت: احیای جایگاه مساجد به حل بسیاری از مشکلات در جامعه ما کمک می کند به شرط آن که همه اقشار خود را در این زمینه مسئول و دغدغه مند بدانند.

وی همچنین گفت: یکی از کارهای خوب در سال های اخیر، نهضت بازگشت به مساجد بوده که امیدواریم با قوت این برنامه تا رسیدن به اهداف حداکثری دنبال شود.

این کارشناس فرهنگی و دینی ادامه داد: انجام کارهای نو و ابتکاری در عرصه مسجد با رویکرد جذب نسل جدید اولین گام در راستای تحقق نهضت بازگشت به مساجد است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تقویت مساجد در عرصه‌هایی نظیر خانواده، کارکردهای اجتماعی-دانش‌آموزی و پیوست‌های فرهنگی، ابراز داشت: بارزترین نمونه از تحقق این رویکردها را می‌توان در گروه‌های جهادی و تشکل‌های دانش‌آموزی یافت که منجر به تغییر فضای سنتی مسجد به فضای جدید متناسب با نیاز روز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha