پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه چهاربرج

حوزه/ امام جمعه چهاربرج گفت: نقش صنعت هسته‌ای و دستیابی ایران به دانش هسته‌ای به‌عنوان یک دانش صف‌شکن و بن‌بست شکن، نادرستی و ابطال نظریه و گزاره غلط "ما نمی‌توانیم" را بیش‌ازپیش نمایان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: نقش صنعت هسته‌ای و دستیابی ایران به دانش هسته‌ای به‌عنوان یک دانش صف‌شکن و بن‌بست شکن، نادرستی و ابطال نظریه و گزاره غلط "ما نمی‌توانیم" را بیش‌ازپیش نمایان کرد.

وی عنوان کرد: دانش هسته‌ای در بخش‌های مربوط به زندگی مردم به‌ویژه در حوزه‌های «پزشکی»، «دارویی»، «صنعتی»، «کشاورزی و غذایی»، «انرژی، آب و ساخت نیروگاه» و «زمین‌شناسی» تأثیرگذار بوده که امروز تاثیر آن را در بخش‌های مختلف کشور را مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه چهاربرج خاطرنشان کرد: بومی‌سازی این صنعت، علی‌رغم همه سنگ‌اندازی‌های دشمنان، شکست بزرگ آنان و یک رویداد بی‌نظیر است که اهل‌فن و دانش مربوطه، آن را درک می‌کنند و به فرموده رهبر معظم انقلاب، نشان‌دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب‌گرایانی است که در صدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین خطر برای دشمنان همان نقش الهام‌بخش و الگویی ایران برای کشورهای دیگر منطقه و جهان است که از "ما می‌توانیم" ایران اسلامی الگو می‌گیرند و دشمنان از آن در هراس هستند.

حجت الاسلام جلالی اظهار کرد: تبیین اهمیت سه‌گانه صنعت هسته‌ای یعنی آبروبخشیدن به کشور از لحاظ پیشرفت و توانایی‌های کشور در عرصه‌های فنی، اقتصادی، سلامت و بهتر شدن زندگی برای مردم، گره‌گشایی برای کشور از جهت وزن سیاسی جهانی و بین‌المللی و تزریق روحیه‌ امید و اعتمادبه‌نفس در ملت ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین را می‌توان در راستای راهبرد تقویت محور لاتینی دولت سیزدهم تفسیر کرد که از همان اوایل روی کار آمدن این دولت کلید خورد و در این مدت بارها شاهد تردد دیپلماتیک مقامات ایران به حیاط خلوت آمریکا بوده‌ایم.

امام جمعه چهاربرج ادامه داد: دیدگاه ضدآمریکایی، نقطه پیوند تهران و کشورهای آمریکای لاتین بوده و فضای سیاسی و نگرش سیاسی مردم این پهنه جغرافیایی را می‌توان در ضدیت با آمریکا تعریف کرد.

وی اضافه کرد: کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به‌ویژه ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه به سبب انتخاب نظامی، سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیک مختص خود، سال‌هاست که مورد خشم و غضب همسایه شمالی خود هستند.

حجت الاسلام جلالی گفت: انقلاب اسلامی ایران و انقلاب نیکاراگوئه یک‌فصل مشترک داشت و آن قیام علیه دیکتاتورهای وابسته به غرب بود و این مهم‌ترین دلیل دشمنی و تهدیدات بلوک غرب علیه دو کشور است.

وی تصریح کرد: آمریکا در حیاط‌خلوت خود جایگاهی نداشته و مردم این حوزه جغرافیایی، همواره از لحاظ نگرش سیاسی به چپ ضدآمریکایی، متمایل بوده‌اند.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: در سال‌های اخیر نیز موج ضدامپریالیستی در آمریکای لاتین شدت گرفته تا جایی که امروزه ونزوئلا، کوبا، بولیوی، شیلی، آرژانتین، کلمبیا، نیکاراگوئه و برزیل از جمله هشت کشور آمریکای لاتین هستند که در اردوگاه چپ تعریف شده و نگاه‌شان به کشورهای آمریکای لاتین به شرق از چین و روسیه گرفته تا ایران شده است.

وی اضافه کرد: نگاه منفی مردم و دولتمردان آمریکای لاتین به سیاست‌های قلدرمآبانه آمریکا، بستر را برای نزدیکی ایران و بازیگران این پهنه جغرافیایی هموار کرده که سند راهبردی ۲۰ساله ایران و ونزوئلا در کنار تقویت روابط اقتصادی و تجاری تهران با کشورهای بولیوی، نیکاراگوئه و اکوادور از تحکیم ائتلاف محور ضد امپریالیسم در حیاط‌خلوت آمریکا نشان دارد.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: کشاورزی، معدن و صنایع آمریکای لاتین ظرفیت یا به زبانی بهتر گنج بزرگی است که بسیاری از کشورهای جهان از دیرباز تاکنون برای بهره‌گیری از آن در تلاش هستند و دلیل تقلای کاخ سفید برای تسلط به این منطقه هم به دلیل وجود چنین ظرفیتی است.

وی یادآورشد: در ارتباط با ونزوئلا نیز قطار همکاری‌های تهران - کاراکاس با امضای اسناد راهبردی بلندمدت ۲۰ساله بین دو کشور سرعت گرفته و انتظار می‌رود در جریان این سفر بر سرعت این قطار افزوده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha