چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 1092715
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
تبریز

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از مردمی سازی برنامه های عید غدیرخم با همراهی هیئات، کانون های فرهنگی و گروه های مردمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در زنجان، بهزاد طارمی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در گفت و گو با خبرنگاران درباره برنامه های دهه ولایت اظهار کرد: برگزاری جلسات هماهنگی و پیش بینی برنامه‌ها از دو ماه گذشته شروع شده و بر مردمی سازی برنامه ها از طریق مساجد و گروه های مردمی بطور اعم و هیئت ها،گروه‌های جهادی و بسیج تاکید مضاعف شده است.

وی افزود: راه اندازی پویش «عهد اخوت» میان مردم مومن و خداجو در محلات و مساجد سطح استان، توزیع نان صلواتی با هماهنگی تعدادی از نانوایی های منتخب شهرها، کمک‌های مؤمنانه واطعام مستمندان و فقرا به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه مساجد، هیات ها و گروه های مردمی و جهادی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مساجد، محلات و معابر عمومی با همکاری اقشار مختلف مردم، آذین بندی معابر و محلات و ادارات و خیابان ها و … با تزیینات شهری و روستایی، گشودن سفره‌های عیدانه به مناسبت عید سعید غدیر در منازل با محوریت کودکان و نوجوانان است .

طارمی ادامه داد: تجلیل و تکریم و بازدید از سادات معزز در سراسر استان، برگزاری کارگاه‌های غدیر شناسی با حضور کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری جشنواره‌های تخفیف کالا از سوی اصناف و اعزام مبلغان غدیر به روستاها و دهستان های فاقد روحانی مستقر، برگزاری برنامه‌های شبی با قران با محوریت تلاوت و تفسیر آیات ولایت و برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی و هنری و ورزشی و تاکید بر عمل و سنت هدیه دادن و صله ارحام، و… از مهمترین برنامه های استانی عید غدیر است.

وی افزود: اطعام علوی یکی از مهمترین این برنامه‌ها است که طی آن ۱۰۰ هزار پرس غذا توسط ایستگاه‌های صلواتی، مواکب و گروه‌های جهادی توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با بیان اینکه دیگر برنامه مد نظر جشن نگین ولایت است، گفت: این برنامه توسط مساجد، کانون‌ها و هیئات به صورت محله‌ای برگزار می‌شود که در این راستا ۳۰۰ جشن پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: برنامه دیگر مواسات علوی است که با وجود کاهش کرونا اما هنوز توسط گروه‌های جهادی در حال اجرا است و در قالب آن بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

طارمی تصریح کرد: ایستگاه‌های علوی دیگر برنامه ایست که در این قالب ۲۰ موکب برپا خواهد شد و اقدام به پخش نواهای علوی، پذیرایی فرهنگی و اطعام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دیدار با سادات برنامه دیگری است که در این قالب ۴۰تجمع سادات به صورت منطقه‌ای و ۳ تجمع بزرگ سادات در مراکز شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در پایان بر لزوم هماهنگی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در راستای امر مردمی سازی و راهبری جریان غدیر تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha