شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) نکا گفت: نقش طلاب در احیا و تبیین تفکر جهادسازندگی بسیار چشمگیر است.

خانم زینب ساداتی، مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) نکا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با توجه به فرارسیدن سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) گفت: از برکات انقلاب اسلامی تشکیل گروه‌های جهادی و خدوم با هدف محرومیت زدایی در سال‌های نه چندان دور در قالب جهاد سازندگی بود و در این دولت، شاهد احیای فرهنگ جهادگری با اهداف مقدس هستیم.

وی ادامه داد: در سال‌های دفاع مقدس، نقش طلاب بسیار چشمگیر بود و همچنان امروز شاهد نقش موثر این قشر در تبیین فرهنگ جهادی، احیای تفکر جهادگری و از بین بردن فقر فرهنگی جامعه هستیم.

ساداتی با اشاره به نام گذاری شعار سال با محوریت اقتصادی گفت: دغدغه اقتصادی از مهم ترین مسائل در راستای پیشرفت کشور است که این موضوع بی ارتباط با تشکیل حکومت مهدوی نیست.

وی تأکید کرد: جامعه طلاب علاوه بر همراهی در بخش سخت افزاری نیروهای جهادی، با تبیین و احیای روحیه مقدس جهادی می‌تواند راه‌های سازندگی را تسهیل کند.

وی افزود: گذر از مشکلات فعلی کشور نیازمند تکیه بر تخصص، تعهد و روحیه انقلابی و جهادی است و جهاد همتی فراتر می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی با نگاه جهاد محوری، گام موثری در پیشرفت و قوت کشور داشته و همچنین تضعیف و ناامیدی دشمن را در پی دارد.

ساداتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب که گام پیشرفت و عدالت و معنویت است، این موضوع حائز اهمیت بوده و دولت می‌تواند با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، تعریف و مشخص کردن وظایف با همان روحیه مقدس سازندگی، با همت قابل توجهی به اهداف خود ادامه دهد.

وی در پایان اظهار کرد: برای تحقق اهدافی از جمله توجه ویژه به محرومین، ارتباط مستمر با مناطق محروم کشور، گفتمان سازی برای جوانان، بستری موثر در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب فراهم کرد، چرا که تبیین با رویکرد جهادی با رسالت اصلی طلاب هم‌خوانی دارد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسعود IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    پیگیر تأسیس دوباره پاسداران کمیته انقلاب اسلامی باشید