سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
تصاویر / یادواره شهدای روحانی مدافع حرم گردان های امام حسین (ع) تیپ 83 امام جعفرصادق (ع)

حوزه/ فرمانده تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) روحانیون رزمی تبلیغی گفت: ۱۸ هزار پرونده ایثارگری در تیپ امام صادق(ع) وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده امروز در نشست خبری که در فرماندهی تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به سالروز تاسیس این تیپ اظهار کرد: پیشینه تشکیل تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) به دوران دفاع مقدس باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در دوران های سختی، خداوند به مومنین عنایت خاص می‌کند، مطرح کرد: تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) نیز در چنین شرایط خاصی متولد شده است.

فرمانده تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) روحانیون رزمی تبلیغی با بیان اینکه دشمنان تلاش بسیاری کردند که انقلاب اسلامی با سردمداری روحانیت به پیروزی برسد، عنوان کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس نمی‌توانست سکوت کند و پیشتاز در دفاع از انقلاب بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار ۴ هزار شهید روحانیت نیز این موضوع را تثبیت می‌کند، خاطرنشان کرد: روحانیون در دوران دفاع مقدس نگفتند که بروید به جنگ، بلکه خودشان به جبهه رفتند و سپس گفتند بیایید به جبهه‌های جنگ.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده با بیان اینکه اخلاق و معنویت یکی از الزامات مقابله حق با کفر است، تصریح کرد: در عرصه ترویج معنویت و ارتباط با خدا نیز روحانیون در جبهه‌ها پیشتاز بودند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون توسط مراکز مختلفی به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شدند، یادآور شد: پیشکسوتان جهاد و شهادت طی جلسه‌ای تصمیم گرفتند سازوکار مشخصی برای اعزام روحانیون در نظر گرفته شود تا تمام جبهه‌ها به یک اندازه از این ظرفیت برخوردار باشند.

فرمانده تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) روحانیون رزمی تبلیغی با بیان اینکه این تیپ نیز در همین راستا شکل گرفته است، ابراز کرد: تیپ شاگردان امام صادق(ع) در قم شکل گرفت و اعزام روحانیت به دو جبهه غرب و جنوب را دنبال کرد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط رزمندگان و روحانیت بسیار تاثیرگذار بود، بیان کرد: زمانی‌که مردم می‌بینند روحانیت خط شکن و جلودار است، ایمانشان قوی‌تر شده و راسخ‌تر در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده با بیان اینکه روحانیت در جبهه‌ها به صورت تبلیغی و رزمی حضور داشتند، اظهار کرد: این تیپ به تدریج در بخش آموزش نیز ورود پیدا کرد و برای روحانیون آموزش‌های رزمی ویژه‌ای طراحی کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از دوران دفاع مقدس جلوه‌های جدیدی از فعالیت‌های تیپ امام جعفر صادق(ع) نمایان شد، مطرح کرد: این تیپ در بسیاری از کمیسیون‌ها و نشست‌های تاثیرگذار و مهم حوزه‌های علمیه مشارکت دارد.

فرمانده تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) روحانیون رزمی تبلیغی با بیان اینکه خدمت رسانی به قشر روحانیت ایثارگر و ... در این تیپ دنبال می‌شود، عنوان کرد: بسیاری از خدماتی که خانواده ایثارگران برای فرزندان خود می‌خواهند در قشر روحانیت انحصارا در تیپ امام صادق(ع) دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار پرونده ایثارگری در تیپ امام صادق(ع) وجود دارد، خاطرنشان کرد: تمام طلبه‌های وظیفه شیعه و اهل سنت سراسر کشور آموزش‌های یگانی خود را در تیپ امام صادق(ع) می‌گذرانند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده با بیان اینکه در این تیپ گردان‌های مشخصی که تماما طلبه هستند تشکیل داده‌ایم، تصریح کرد: این گردان‌ها شامل گردان‌های امام حسین(ع)، امام علی(ع) امر به معروف، امداد و نجات، سایبری و ... ویژه طلاب خواهر و برادر در قم و مشهد هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از دفاع مقدس مهم‌ترین وظیفه تیپ امام صادق(ع) خدمت‌رسانی به مردم است، یادآور شد: این خدمت‌رسانی در بحران‌ها ازجمله سیل و زلزله تقویت پیدا می‌کند چراکه زمانی‌که مردم حضور و خدمت‌رسانی روحانیت را می‌بینند ایمانشان تقویت خواهد شد.

فرمانده تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) روحانیون رزمی تبلیغی با بیان اینکه طلبه‌های خواهر و برادر در زمان کرونا نیز حضور پررنگ و اثرگذاری داشتند، ابراز کرد: در زمانی‌که یاس و ناامیدی در جامعه حاکم شده بود، این طلاب و روحانیون بودند که در محلات امید و شادی آفرینی می‌کردند.

وی  گفت: تنها ایستگاه خودرویی واکسیناسیون خودرویی در استان قم را نیز تیپ مستقل امام جعفر صادق(ع) ایجاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده با اشاره به اینکه در مباحث فرهنگی نیز این تیپ ورود داشته است، بیان کرد: در سطح کشور مناسبتی نداریم که تیپ امام صادق(ع) در آن ورود نکرده باشد.

وی با بیان اینکه این تیپ در برگزاری کنگره شهدای روحانیت نیز فعالیت داشته است، اظهار داشت: نمی‌خواهیم یاد و خاطره شهدا از بین برود و به همین دلیل هرساله یادواره شهدای شاخص روحانیت در تیپ امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

فرمانده تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) روحانیون رزمی تبلیغی با اشاره به اینکه از خانواده شهدای روحانی نیز سرکشی می‌شود، مطرح کرد: در حوادث مختلف، تیپ امام جعفر صادق(ع) با صدور بیانیه‌های متعدد ورود پیدا می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha