پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
1

حوزه/ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه از همه مسلمانان جهان، دولت‌های اسلامی، می‌خواهد که به هرشکل مناسب و مؤثر به این حرکت شیطانی واکنش نشان داده و دشمنان نادان را از رفتار خود پشیمان کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه بنابه غیرت دینی و رسالت ذاتی خود در دفاع از حریم اسلام و قرآن، ضمن محکومیت شدید این حرکت زشت و جنایت‌بار، از همه مسلمانان جهان، دولت‌های اسلامی، به ویژه دولت محترم جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که به هرشکل مناسب و مؤثر به این حرکت شیطانی واکنش نشان داده و دشمنان نادان را از رفتار خود پشیمان کنند.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِیمِ

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ کافران می‌خواهند نور خدا را با دهان‌هاشان خاموش کنند؛ در حالی که خداوند، کامل‌کننده نور خویش است؛ هرچند کافران خوش نداشته باشند!

دشمنی و کینه‌توزی کودکانه و نابخردانه قدرت‌های استکباری و دولت‌های منافق و تزویرگر غربی، بار دیگر صحنه خشن، دردآور و نفرت‌انگیزی را پدید آورد که روح آزادگان و حقیقت‌جویان جهان را به شدت آزرد. رفتار وقیحانه فردی نادان و بی‌خرد در هتک حرمت قرآن کریم و آتش‌زدن نسخه‌ای از کتاب مقدس دو میلیارد مسلمان جهان و بدتر از آن، حمایت دولت نادان سوئد از این رفتار وقیحانه، با بهانه حمایت از آزادی بیان، موجی از نفرت، ناراحتی و خشم مسلمانان را در سرتاسر جهان برانگیخت.

این اولین باری نیست که در کشورهای غربی تحت عنوان آزادی بیان، به مقدسات مسلمانان اهانت می‌شود و احتمالاً آخرین بار هم نخواهد بود. دولت‌های ذلیلی که کم‌ترین تحمل را در برابر پرسش‌های محققانه و انسان‌دوستانه درباره افسانه هولوکاست و جنایات اسرائیل در فلسطین از خود نشان نمی‌دهند، چگونه دم از آزادی بیان می‌زنند.

دشمنان نادان گمان می‌کنند که می‌توانند با چنین رفتارهای احمقانه‌ای چراغ پرفروغ اسلام و قرآن را در جهان خاموش کنند. روشن است که چنین رفتارهایی ناشی از سقوط اخلاقی و انسانی دولتمردان غربی و درماندگی و بیچارگی جریان استکبار در برابر امواج متلاطم گرایش به اسلام در کشورهای غربی است. اما خود به خوبی می‌دانند که هرگز از چنین رفتارها و روش‌هایی طرفی نخواهند بست! چنین اتفاقات ناگواری همواره به بیدارتر و هشیارتر شدن مسلمانان منتهی شده و اندک افراد نادانی که دل به جهان غرب بسته و گمان می‌کنند به دولت‌های غربی می‌توان اعتماد کرد را از خوش خیالی و خواب غفلت بیدار خواهد کرد؛ چنانکه غریو خشم و دادخواهی و محکومیت چنین جنایت بزرگی از جهان اسلام برخاسته و در حال گسترش روزافزون است.

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه بنابه غیرت دینی و رسالت ذاتی خود در دفاع از حریم اسلام و قرآن، ضمن محکومیت شدید این حرکت زشت و جنایت‌بار، از همه مسلمانان جهان، دولت‌های اسلامی، به ویژه دولت محترم جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که به هرشکل مناسب و مؤثر به این حرکت شیطانی واکنش نشان داده و دشمنان نادان را از رفتار خود پشیمان کنند. بی‌شک مهم‌ترین روش برای پاسخ به این حرکت مذبوحانه، تلاش گسترده و همه جانبه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان در توسعه و تعمیق آموزش و تبلیغ معارف و آموزه‌های قرآن کریم و معرفی هرچه بهتر و بیش‌تر این کتاب عزیز به انسان‌های حقیقت‌جو و تشنه معارف الهی در سرتاسر جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha