دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
دانیال بصیر

حوزه/ مدرّس و پژوهشگر رسانه بر لزوم تبیین پیام غدیر با بهره گیری از همه ظرفیت های هنری و رسانه ای کشور تأکید کرد.

دکتر دانیال بصیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تأکید بر لزوم تبیین دقیق رسانه ای پیام غدیر در سطح جامعه اظهار داشت: ما در این راستا نیازمند مطالعه و کارهای پژوهشی قوی و از سوی دیگر خلاقیت در استفاده از ظرفیت های هنری و رسانه ای هستیم تا بتوانیم نسبت به غدیر و ولایت به درستی اَدای دِین کنیم.

وی افزود: از جمله پیام های مهم غدیر آن است که به همه مردم گفته شود که ۲۳ سال تلاش و زحمت پیامبر(ص) که مکتب اسلام را برای امت خود تبیین و عملیاتی نمود، وقتی به ثمره می‌نشست که حضرت پیام غدیر را به گوش مردم می‌رساند چرا که قرآن در کنار ولایت و امامت اهل‌بیت(ع) دین را کامل می‌کرد.

بصیر همچنین در ادامه با اشاره به فرازهایی از خطبه رسول الله(ص) در روز غدیرخم گفت: حضرت در آغاز خطبه به نکته مهمی اشاره کرده و فرمودند: "ای امت چه کسی بر جان‌های شما عزیز است، همه پاسخ دادند: خدا و رسولش. پیامبر ادامه داد که این ولایت من فقط در امور دینی یا اقتصادی و روزمره شما نیست، اگر من به شما بگویم که در راه خدا در جبهه حق هم بجنگید و به شهادت برسید باید به این دستور گوش دهید. پس هرآنچه من بگویم به صلاح شماست و در همه جوانب زندگی اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی اخلاقی و حتی جهاد صلاح من بر شماست".

سردبیر مجموعه رسانه ای "فکرت" همچنین اضافه کرد: پیامبر خاتم(ص) پس از قرائت خطبه و تایید بیاناتشان از سوی همه حضار عبارت معروف "من کنت مولاه فهذا علی مولاه" را بیان نمودند که یعنی هر فردی که من بر او در تمام امور اولویت و ولایت دارم از این پس علی(ع) بر او تقدم دارد چرا که به خوبی مصالح امت را می شناسد و جلوی انحرافات جامعه را می گیرد و به عنوان رهبر جامعه آن ها را در مسیر سعادتمندی دنیا و آخرت قرار می دهد. پس از آن رسول الله(ص) در حق امیرالمومنین(ع) و پیروان ایشان دعا کرد و گفت: خدایا حق را بر مدار علی قرار بده. "

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری از همه ظرفیت های رسانه ای و هنری در راستای ترویج پیام غدیر گفت: برای تبلیغ غدیر هر فردی به شخصه باید غدیریاور و غدیرباور باشد، چراکه در این صورت بسیاری از گرفتاری‌های عصر جدید مرتفع خواهد شد و جوامع اسلامی وقتی دچار مشکل جدی شدند که از غدیر و ولایت فاصله گرفتند.

بصیر همچنین با تأکید بر این که ما باید غدیر را به عنوان عید بزرگ اسلامی در جامعه نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که پیام غدیر صرفاً برگزاری جشن و سرور نیست بلکه مساله ولایت و تبیین اهمیت آن حائز اهمیت است البته ما روایات متعددی داریم که شیعیان و محبین و همه مسلمین باید این روز بزرگ را به عنوان عیدالله الاکبر گرامی داشته و محافل جشن و شادی به واسطه آن برگزار کنند و لذا غرض این است که ما باور به ولایت و التزام به آن را در جامعه تعمیق ببخشیم که این پیام اصلی عید غدیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha