شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 1098260
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
همایش خانواده در یزد

حوزه/ مشاور خانواده، نقش پدر را در خانواده، مدیریتی و تربیتی دانست و گفت: برخی اختلافات خانوادگی با جابجایی نقش زن و مرد در زندگی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام سید حمیدرضا آتشی مشاور خانواده شب گذشته در دورهمی خانواده طلاب و اساتید مدرسه حضرت زینب کبری سلام الله علیها شهر یزد که به مناسبت ایام مباهله در جوار شهید گمنام این مدرسه برگزار شد، از اجرای این برنامه با هدف اهمیت دادن به خانواده و بزرگداشت روز خانواده قدردانی کرد.

وی، ازدواج را شبیه یک فرود موفق در فرودگاه زندگی دانست و افزود: این فرود بسیار مهم قرار است به ما کمک کند تا با فراهم کردن شرایط فرود یک زندگی آرامش‌بخش داشته باشیم.

مشاور خانواده، پایه و اساس قبل از ازدواج را انتخاب صحیح بیان کرد و گفت: آیاتی در قرآن کریم با موضوع آرامش داریم و یکی از این آیات در مورد ازدواج و رسیدن به آرامش است.

وی ادامه داد: آیا ازدواج رسیدن به آرامش است؟ در پاسخ به این سئوال می گوییم در واقع آرامش در ازدواج از منظر قرآنی رسیدن به خداست و اگر فرود ما در زندگی درست باشد به خدا نزدیکتر می شویم.

مشاور خانواده اظهار کرد: در ازدواج نباید وابستگی وجود داشته باشد بلکه دلبستگی از اهمیت بالایی برای تداوم زندگی برخوردار است.

آتشی، دو شاخص قوانین زندگی و رعایت کردن نقش ها در زندگی را برجسته توصیف کرد و افزود: مرد و زن هر یک نقشی برعهده دارند که آگاهی درباره آن بسیار ضرورت دارد.

وی با ابراز تأسف از این که برخی از روی ناآگاهی نقش مدیریتی مرد را در خانواده نادیده می گیرند، گفت: مادر نقش اجرایی و پرورش محبت را برعهده دارد و فرزندان را باید به خدا نزدیک کند.

حضور بانوان طلبه مدرسه به همراه والدین و بانوان طلبه متاهل به همراه همسر و فرزندانشان چشمگیر بود و اجرای مسابقه و مداحی و پذیرایی با غذای یزدی تبرکی(آش امام حسین علیه السلام) خاص مجالس مذهبی یزد از اهم برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha