سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
کد خبر: 1098402
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
تصاویر/ گردهمایی مبلغان دینی ، ائمه جماعات و روحانیون آران و بیدگل

حوزه / در آستانه فرا رسیدن ماه محرم به همت دفتر امام جمعه آران و بیدگل گردهمایی مبلغان و ائمه جماعات این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی شامگاه شنبه در گردهمایی مبلغان دینی، ائمه جماعات و روحانیون آران و بیدگل ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برلزوم اخلاص در عمل و به یاد امام زمان (عج) بودن تأکید کرد و گفت: مبلغان دینی رزق خودشان را در محتوای سخنرانی ها در توسل به امام زمان (عج) بدانند. مبادا منبر ما بدون توجه به حضرت مهدی (عج) شروع و یا تمام شود .

امام جمعه کاشان بر لزوم ایجاد ایمان و امید در بین قشر جوان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه دشمن ایمان و امید جوانان را مورد هدف قرار داده است، لذا روحانیون و هیئات مذهبی در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) با جذب جوانان زمینه ایمان و امید آنها را بیش از پیش فراهم کنند.

وی با تأکید بر تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام، ادامه داد: کسی هر هفته دعای ندبه را بخواند ناامیدی به سراغش نمی آید.

نماینده ولی فقیه در کاشان به نگرانی مقام معظم رهبری در حوزه تبلیغ اشاره کرد و افزود: علیرغم وجود معلم دینی و تربیتی در مدارس، تربیت نسلی کم رنگ می باشد. حتی اگر معلم، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما در انجام وظیفه شان در تربیت نسلی کوتاهی کنند پدر و مادر وظیفه اش را در تربیت نسلی انجام داده است.

امام جمعه کاشان بیان حکایات انبیاء و اهل بیت (ع) را یکی از راههای تقویت ایمان دانست و یاد آور شد: با بیان فضایل اهل بیت(ع)، قصه های عاشورا و شام کاری کنیم که کودک سه ساله هم از پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) خوشش بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه سخنرانان و مبلغان محتوای منبرشان کلام قرآن و اهل بیت(ع) باشد، بر لزوم عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.

گردهمایی مبلغان آران و بیدگل برگزار شد

مباحث مورد نیاز جوانان و نوجوانان در منابر مطرح شود

حجت اسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل هم در این گردهمایی با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به وظایف مبلغان دینی در ایام محرم اشاره کرد و اظهار داشت: مبلغان دینی با استفاده از ظرفیت مساجد مردم را به سمت اهداف خلقت که بندگی خدا است هدایت کنند.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه روحانیون در تمام ایام سال خصوصا محرم و صفر برای بصیرت افزایی و تقویت ایمان و نشاط مردم که از خواسته های مقام معظم رهبری است، تلاش کنند، افزود: مباحث مورد نیاز جوانان و نوجوانان و توطئه ها و نقشه های دشمنان علیه نظام و انقلاب در اولویت مباحث مبلغان قرار بگیرد.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل نیز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، برلزوم هم افزایی و همفکری هیئات مذهبی و مبلغان دینی در برگزاری باشکوه عزاداری امام حسین (ع) و پرهیز از بدعت ها تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha