پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ همایش طلایه داران تبلیغ در ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود مهم‌ترین وظیفه روحانیت و حوزه‌های علمیه را مسئله تبلیغ عنوان کردند و لذا باید در این ایام که عصر تبلیغ معارف اهل بیت(ع) است، بتوانیم رسالت خودمان را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در اجتماع بزرگ خانواده هیئات مذهبی که‌در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود مهم‌ترین وظیفه روحانیت و حوزه‌های علمیه را مسئله تبلیغ عنوان کردند و لذا باید در این ایام که عصر تبلیغ معارف اهل بیت(ع) است، بتوانیم رسالت خودمان را انجام دهیم.

وی افزود: روایتی از امام حسین(ع) نقل شده است که، "بر رسول خدا(ص) وارد شدم، اُبیّ بن کعب هم آنجا بود. رسول خدا(ص) فرمود: خوش آمدی ای ابا عبد اللّه! ای زیور آسمان‌ها و زمین، اُبیّ به ایشان عرض کرد: ای رسول خدا! چگونه ممکن است کسی جز شما زیور آسمان‌ها و زمین باشد؟ که پیامبر به او فرمود: اُبیّ، سوگند به آنکه مرا به حق به پیامبری برانگیخت، حسین بن علی در آسمان بزرگتر و با عظمت‌تر از زمین است، زیرا در سمت راست عرش نوشته شده: او چراغ هدایت و کشتی نجات است. "

امام جمعه ارومیه ادامه داد: خداوند متعال یک فرصت عالی به ما داده و آن این که ما را در مسیری قرار داده است که معارف الهی را به دیگران یاد بدهیم و باید بدانیم که عمل مردم بدان هم برای آن‌ها اجر دارد و هم برای ما که به آنها یاد داده‌ایم.

وی ادامه داد: از نبی مکرم اسلام روایت شده است که، انسان، در روز قیامت می‌آید و با خود کارهای نیکی چون ابرهای انبوه یا کوه‌های سر به فلک کشیده دارد، پس می‌گوید: پروردگارا! این‌ها را که من انجام نداده‌ام، اینها از کجایند؟ خداوند می‌فرماید: این، دانش توست که به مردم آموختی و پس از تو به آن عمل کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: باید مخاطب خودمان را بشناسیم و مطالب جدید را از آیات و روایت استخراج کرده و برای مردم بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نباید خودمان را فراموش کنیم و لازم است آنچه را که به مردم می‌گوییم خودمان نیز عامل باشیم، خدای متعال در قرآن کریم می فرماید، عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ ۖ لَا یَضُرُّکُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُمْ، بر شما باد اهتمام به ایمان خودتان که اگر شما هدایت یافتید و همه مردم هم گمراه شوند در ایمان شما ضرری وارد نمی‌کند".

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: گاهی از موارد موضوعاتی به دیگران می‌گوییم اما خودمان نسبت به آن غافل می‌شویم، بنابراین باید تا حد توان به آنچه می‌گوییم خودمان نیز عامل باشیم، که در این بین مهم‌ترین قدم‌هایی که می‌تواند به ما کمک کند، که از مهم‌ترین سفارشات پروردگار عالم به نبی مکرم اسلام نیز می‌باشد، تهجد و نماز شب است.

وی عنوان کرد: یکی از لطف‌های خدای متعال به ما، روضه خوانی برای امام حسین(ع) است و اهل بیت(ع) با روضه و گریه توانستند اهداف امام حسین(ع) را حفظ کنند.

وی یادآور شد: این ذکاوت اهل بیت(ع) بود که این روش را استفاده کردند و لذا محبت اهل بیت(ع) در قلوب و دل‌های مردم روز به روز شعله ورتر می‌شود.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: از ابوهارون مکفوف نقل است که امام جعفر صادق(ع) به من گفت: برای من شعری درباره‌ حسین(ع) بخوان و من شعری برای ایشان خواندم و حضرت فرمودند، آن چنان که برای خود می‌خوانید برایم بخوان، منظورشان، با رقت و سوز، بود.

وی یادآور شد: ابوهارون اضافه می کند، و من چنین خواندم: گذرت که بر جسد حسین(ع) افتاد، به استخوان‌های پاکش بگو: ای استخوان‌های پاک، همیشه از باران ابرهای متراکم و پربار، بهره‌ور سیراب باشی و در ادامه امام صادق(ع) گریست و سپس فرمودند، بیشتر بخوان! قصیده دیگری برایشان خواندم و حضرت باز گریه کردند و من از پشت پرده نیز صدای گریه شنیدم و وقتی که آرام شدم، حضرت فرمودند: ای اباهارون هر کس در رثای حسین(ع) شعری بخواند، بگرید و ۱۰ نفر را بگریاند، بهشت برای آنان حتمی گردد.

وی تصریح کرد: همچنین هر که در رثای حسین(ع) شعری بخواند، بگرید و پنج نفر را بگریاند، باز بهشت برای آنان نوشته شود و هر کس در رثای سیدالشهدا(ع) شعری بخواند، بگرید و یکی را بگریاند، باز هم بهشت بر آن واجب است.

وی خاطرنشان کرد: ابوهارون در پایان تأکید می‌کند، هر که در نزد او از حسین(ع) یادی شود و از چشمان او به مقدار پر مگسی اشک بیرون آید، پاداش نیکی با خدا باشد و خدا برای او به کمتر از بهشت راضی نباشد.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: در ایام محرم باید به مردم مبانی انقلاب اسلامی را بیان کنیم و اگر نظام آسیب ببیند، دین و قرآن آسیب خواهند دید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha