پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
علی ثمری

حوزه/ یک کارشناس امور دینی، درخصوص مبانی تبلیغ در حوزه‌های علمیه افزود: تبیین و تحکیم تبلیغ اصل احکام و شریعت الهی است، لذا مقام معظم رهبری تاکید بر امر تبلیغ در مباحث حوزه‌های علمیه قم داشتند؛ اگر این امر محقق نشود، مطالب دیگر حوزوی ابتر خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ثمری کارشناس حوزه و سخنران مذهبی، با بیان اینکه تبیین تبلیغ، اصل کار حوزه علمیه است، انتقاداتی که به حوزه‌های علمیه وارد است را نقطه عطفی برای پیشرفت آن دانست و گفت: بیانات و درایت عمیق رهبر انقلاب قله‌های بلندی را به ما نشان می‌دهد که شاید خیلی‌ها به فکر آن نباشند. همواره انتقاداتی به حوزه وارد است که همت بلند کارگزاران حوزه‌های علمیه را طلب می‌کند. امروز اگر حوزه‌های علمیه به سلاح روز که فناوری‌های ارتباطی باشد، مجهز نشوند به کنج انزوا کشیده شده و میدان تبلیغ را خالی کرده‌اند.

وی درخصوص مبانی تبلیغ در حوزه‌های علمیه افزود: تبیین و تحکیم تبلیغ اصل احکام و شریعت الهی است، لذا مقام معظم رهبری تاکید بر امر تبلیغ در مباحث حوزه‌های علمیه قم داشتند؛ اگر این امر محقق نشود، مطالب دیگر حوزوی ابتر خواهد ماند.

این کارشناس حوزه با اشاره به آیه شریفه «تبلیغ» در قرآن کریم، مهمترین رسالت تبلیغ برای طلاب و کارگزاران حوزه‌های علمیه را مقابله با دشمن اسلام ناب محمدی (ص) دانست و اظهار داشت: بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این بود که با شناخت بر مبانی دشمن، به آن‌ها با زبان دین حمله کنیم و صرفاً یک آرایش دفاعی مقابل دشمنان اسلام نداشته باشیم.

این سخنران مذهبی بیان کرد: حوزه‌های علمیه هیچ‌گاه خالی از نخبه نبوده، چه بسا که در بین طلاب نخبگانی حضور دارند که با توجه به استعدادشان پای درس و بحث می‌نشینند؛ کسانی که اگر از آن‌ها حمایت شود ظهور و بروز خوبی در میادین تبلیغ و دانشگاهی خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha