شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
تصاویر/ همایش طلایه داران تبلیغ در ارومیه

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: نگرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر مبلغین و روحانیون در خصوص تبلیغ تأمل برانگیز بود و این مسئله وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و با تمام توان تلاش می‌کنیم دغدغه رهبری روی زمین نماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام منصور امامی امروز در اجتماع بزرگ خانواده هیئات مذهبی ارومیه که در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نگرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر مبلغین و روحانیون در خصوص تبلیغ تأمل برانگیز بود و این مسئله وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و لذا با تمام توان تلاش می‌کنیم دغدغه رهبری روی زمین نماند.

وی افزود: اهل بیت(ع) برای احیای شعائر الهی تأکیدات فراوانی داشتند و در روایاتی بیان شده که خداوند مورد رحمت خویش قرار دهد کسی را که امر ما را احیای کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه در دنیای امروز که دشمن حملات متعددی علیه دین و انقلاب انجام می‌دهد باید بیش از گذشته تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در ۱۵ سال اخیر کلید واژه‌های متعددی مثل جنگ روایت‌ها و محاصره تبلیغاتی دشمن بیان کرده‌اند که نشانگر شدت این جنگ است و لذا ما در این اتفاقات اخیر دیدیم که دشمن چگونه برنامه‌های خود را با تغییر اذهان جوانان و عده‌ای می‌خواست پیش ببرد و طاغوت را تطهیر می‌کرد.

وی اضافه کرد: تبلیغات به اندازه‌ای پیش می‌رود که در اذهان مردم امام علی(ع) را بی‌نماز معرفی و اذهان را مشوش کند، در همین راستا در زیارت ناحیه مقدس که بخشی از آن روضه است و بخش دیگری معرفت افزایی و تبیین است، حضرت می‌فرماید: یا حسین(ع) با قتل تو دین را کشتند، نماز و روزه را تعطیل کردند، قواعد ایمان را منهدم کردند، آیات قرآن را تحریف کردند و قرآن را تحریف کردند، یا حسین با شهادت تو پیامبر تنها ماند و کتاب الهی مهجور ماند.

حجت الاسلام امامی گفت: با شهادت امام حسین(ع) تکبیر و لا اله الا الله از بین رفت و حرام و حلال الهی از بین رفت و تغییر و تبدیل ظاهر شد.

وی با بیان اینکه اگر یاد و نام امام حسین(ع) در جامعه جاری نشود، حلال و حرام با هم ممزوج می‌شود، اظهار کرد: در روایات از امام حسین(ع)، به عنوان ثارالله یاد شده، به این معنا که هر کجا نام و یاد حسین(ع) جاری نشود، آن‌جا فاسد می‌شود و این یاد سیدالشهدا(ع) است که با امر تبلیغ محقق می‌شود.

وی یادآور شد: کشتی سیدالشهدا(ع) همه انسان‌ها را جمع می‌کند و لذا این زمینه تبلیغ دین در ایام محرم آماده است که معارف الهی و اسلامی برای مردم تبیین شود و ما اگر نتوانیم از این فرصت به درستی استفاده کنیم، شرمنده دین و سیدالشهدا(ع) خواهیم بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha