یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
شیخ محمد حسن صلاح الدین

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن صلاح الدین گفت: پس از واقعه غدیر و واقعه عاشورا هیچ وقت رنگ عاشورایی و غدیری در جامعه اسلامی دیده نشد، زیرا اجازه ندادند، اهداف و مقاصد آنها در جامعه پیاده شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» از سوی حوزه علمیه جامعه نجف پاکستان دومین نشست سلسله گفتگوهای علمی با عنوان «اهداف و مقتضیات غدیر و عاشورا» در تالار علامه اقبال دانشگاه بلتستان برگزار شد.

این نشست علمی با تلاوت قرآن کریم توسط قاری اکبر رجایی آغاز شد و حجج الاسلام و المسلمین محمد حسن صلاح الدین مفسر قرآن و مدیر حوزه علمیه علوم اسلامی کراچی و سجاد حسین مفتی استاد مدرسه علمیه جامعه نجف سکردو به اهداف و مقتضیات غدیر و عاشورا پرداختند.

حجت الاسلام سجاد حسین مفتی در این نشست ضمن خوشامدگویی با اشاره به لزوم برگزاری نشست های علمی اظهار داشت: در مراسم های میلاد و عزا که در منطقه رایج است، سخنران فقط درباره موضوعی بر اساس مطالعه و سلیقه خود صحبت می کند، اما فرصت پرسش و پاسخ برای شرکت کنندگان در آن وجود ندارد. لذا بسیار ضروری است که سلسه نشست های علمی برگزار شود تا به پرسش های تشنگان علم و جویای حق و حقیقت پاسخ داده شود.

وی تصریح کرد: غدیر روز بیعت مردم با حضرت علی(ع) و رساندن پیام خدا به بندگان خدا، به وسیله پیامبر اکرم است. غدیر و عاشورا هر دو هدفی یکسان دارد. واقعه کربلا تصادفی نبود، بلکه اقدامی آگاهانه توسط حضرت امام حسین(ع) برای دفاع از دین مبین اسلام بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن صلاح الدین نیز در این نشست علمی بیان داشت: پس از واقعه غدیر و عاشورا هیچ وقت رنگ عاشورایی و غدیری در جامعه اسلامی دیده نشد. زیرا اجازه ندادند که اهداف و مقاصد آنان در جامعه پیاده شود. جامعه غدیری و عاشورایی زمانی شکل می گیرد که هر یک از ما در راه خدا قدم برداریم و افعال ما برای خدا باشد.

وی تاکید کرد: وظیفه ما است که ارادت و عشق به امام مهدی (عج) را از مرحله تفکر و تعقل به مرحله عمل برسانیم. عاشورا تنها نام عزا و سوگواری نیست، بلکه عمل به این پیام بیکران و رساندن آن به دیگران است. پیام غدیر و عاشورا برتریِ شایستگی است که امروز هم مهمترین نیاز جامعه جهانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha