یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: برپایی مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) تجدید عهد و پیمان با این امام مظلوم است و افرادی که در این مجالس شرکت می‌کنند، بدانند که حضرت ناظر بر این مراسم ها و اعمال ماست.

به گز ارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی عصر شنبه در جمع یگان ویژه انتظامی استان قزوین گفت: هدف از قیام حسین بن علی(ع) اصلاح امت رسول الله (ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در فضا و شرایطی از تاریخ بود که وظیفه امامتی ایشان ایجاب می کرد که در جامعه آن روز حرکتی هدفمند و حساب شده داشته باشد حرکتی که خروجی آن برای همیشه تاریخ معلوم و مشخص بود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: دوران امام حسین(ع) مصادف بود با حاکمیت یزیدی که شرابخوار و میمون باز بود و بویی از انسانیت نبرده بود به طور قطع در چنین فضایی هویت و اصالت انسانی و دینی از بین رفته بود و از اسلام یک نام و نشانی باقی مانده بود.

وی ادامه داد: مسیر معرفتی و شناختی حسین بن علی(ع) مسیری باطنی و قلبی است؛ این مسیر نورانی مرز جغرافیایی و مذهبی نمی‌شناسد رمز پیروزی همه جنبش‌ها و نهضت‌ها عشق به حسین بن علی(ع) و معرفت آن بزرگوار است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: امروز نظام سلطه‌ای که حاکم بر عالم بشریت است مانند حاکمیت سلطه یزید در عهد حسین بن علی(ع) است که اگر با این نظام مقابله نشود و واکسینه باوری و اعتقادی صورت نگیرد اسلام به ورطه هلاکت می افتد و جامعه انسانی به سمت حیوانیت پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: معرفت الهی برای رسیدن به خداوند متعال این است که هر ملت و قومی در هر زمان امام واجب الطاعة خود را بشناسند و دستوراتش را به کار بندند و در رکابش جانفشانی کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: یاری رساندن به مظلومان از اهداف و شعارهای قیام امام حسین (ع) است که برای رسیدن به این هدف مجالس عزاداری را برپا می شود چرا که گریه کردن برای سیدالشهدا (ع) به منزله مرحله یاحسین (ع) است که باید با عبور از آن به مرحله باحسین (ع) بودن رسید.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: برپایی مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) تجدید عهد و پیمان با این امام مظلوم است و افرادی که در این مجالس شرکت می‌کنند بدانند که امام حسین(ع) ناظر بر این مراسم ها و اعمال ماست

وی اظهار کرد: بعد از شهادت امام حسین(ع) میدان‌ دار قیام کربلا زینب‌کبری (س) بود چرا که ایشان غمخوار و سنگ‌ صبور برادر و حامی اسیران و تریبون بیان حقایق کربلا بعد از حماسه عاشورا بود

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی همچنین یاد وخاطره شهدای انتظامی در حوادث اخیر را گرامی داشت.

برپایی مجالس عزاداری محرّم تجدید عهد و پیمان با امام حسین(ع) است

برپایی مجالس عزاداری محرّم تجدید عهد و پیمان با امام حسین(ع) است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha