چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
سش

رئیس دانشگاه کاشان توهین به قرآن کریم را نشانه عجز و ناتوانی دشمنان اسلام دانست و گفت: وقتی دشمنان قدرت پاسخگویی و رویارویی در برابر منطق و عدل اسلام و قرآن را ندارند اقدام به دست زدن به چنین اعمال زشتی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، عباس کتابی رئیس دانشگاه کاشان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و محکومیت اقدام ناشایست بعضی از کشورهای غربی ها در اهانت به قرآن کریم، اظهار داشت: این کار در عصری که بعضی از انسانها دم از پیشرفت و آزادی می زنند کار بسیار عجیب و ناشایستی است که قطعا توسط همه آزادگان جهان این عمل وقیحانه محکوم می شود.

رئیس دانشگاه کاشان توهین به قرآن کریم را نشانه عجز و ناتوانی دشمنان اسلام دانست و یادآور شد: وقتی دشمنان قدرت پاسخگویی و رویارویی در برابر منطق و عدل اسلام و قرآن را ندارند اقدام به دست زدن به چنین اعمال زشتی می کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان درباره رویکرد این دانشگاه در تحقق شعار سال و جوان سازی جمعیت، گفت: از سال قبل مصوباتی برای کمک به ازدواج دانشجویی و توسعه خوابگاه متاهلی اجرا شد، ضمن اینکه در سالجاری نیز این کمک ها همچنان تداوم خواهد داشت .

رئیس دانشگاه کاشان به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان مبنی بر اینکه چرا دانشگاهها دانش آموزان را از دبیرستان می گیرند و فارغ التحصیل بیکار تحویل می دهند اشاره کرد و یاد آورشد: برای رفع دغدغه رهبری در این زمینه بهمن سال گذشته مدرسه اشتغال دانشگاه کاشان راه اندازی شد.

کتابی در ادامه با بیان اینکه در اغتشاشات سال گذشته هیچ گونه مشکل خاصی در دانشگاه کاشان به وجود نیامد، افزود: به اذعان مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در استان اصفهان به دلیل تعاملی که بین اساتید و دانشجویان در فضای دانشگاه کاشان برقرار شده بود این دانشگاه بهترین عملکرد را در بین دانشگاههای استان در کنترل اغتشاشات و التهابات داشت.

رئیس دانشگاه کاشان ضمن تشریح فعالیت های عمرانی، خدماتی، علمی، فرهنگی و دینی، ایجاد کتابخانه مرکزی دانشگاه کاشان با متمرکز شدن بیش از ۲۵۰ هزار جلد کتاب عمومی و تخصصی در رشته های مختلف را از مهمترین اقدامات دانشگاه در سال گذشته اعلام کرد و گفت: اخذ مجوز ایجاد و استقلال پارک علم و فناوری به عنوان ششمین دانشگاه جامع کشور از شورای گسترش از دیگر اقدامات دانشگاه می باشد.

کتابی به نقش برجسته پارک علم و فناوری در تولید اقتصاد و کاهش بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در این پارک فعالیت می کنند، اظهار کرد: پارک علم و فناوری کاشان علاوه بر کمک در نگه داشت نخبگان، از بیکاری دانشجویان فارغ التحصیل نیز جلوگیری می کند .

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هزار دانشجوی غیرایرانی از کشورهای یمن، سوریه و عراق در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند، ادامه داد: بیش از ۸۰۰ نفر از داشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه کاشان عراقی هستند.

کتابی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و دینی دانشگاه کاشان و با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۵۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر در قالب ۶ دستگاه اتوبوس به صورت رایگان در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند، خاطرنشان کرد: ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه نیز سال گذشته در اردوی راهیان نور و مشهدالرضا شرکت کردند.

در پایان نشست و در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار از خبرنگاران تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha