یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
دهه اول

حوزه / معاون آموزش مدرسه علمیه حضرت خدیجة الکبری(س) بندرعباس گفت: مکتب امام حسین(ع) مکتب انسان سازی‌ است که در هیچ زمانی تعطیل نخواهد شد.

خانم فاطمه استادی، معاون آموزش مدرسه علمیه حضرت خدیجه الکبری(س) بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، اظهار داشت: مکتب امام حسین(ع) مکتب انسان سازی‌ است که در هیچ زمانی تعطیل نخواهد شد و برگزاری مراسم و سوگواری در این ایام یکی از وظایف مبلغین حوزه است.

وی افزود: بنا به فرموده امام خمینی(ره)، برگزاری هیئت‌ها و مشارکت‌ عموم بانوان و جوانان، در زنده نگهداشتن محرم و صفر تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

مسئول هیئت حضرت خدیجه(س) بندرعباس بیان کرد: حوزه‌های علمیه از پایگاه‌های مورد انتظار مردم و منبع اصلی در نشر معارف اهل بیت(ع) هستند که نقش تربیتی زیادی در بین عموم مردم خصوصا جوانان جامعه کنونی دارند.

وی تصریح کرد: در این ایام، تأثیرپذیری و انقلاب روحی و تثبیت عقاید بسیار آسان‌تر از سایر روزها و ماه‌های سال است و باید این فرصت را قدر دانست.

استادی خاطرنشان کرد: رگه‌های مذهبی و حسینی جوانان به صورت فطری آمادگی پذیرش حقایق دینی و مکتبی را دارد و جوشش این عقاید و علایق به دست منبرها و هیئت‌ها امکان‌پذیر است.

وی تأکید کرد: مراسم دهه اول محرم در مدرسه حضرت خدیجه الکبری(س) بندرعباس که شامل سخنرانی، مداحی و فعالیت‌های فرهنگی تربیتی برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است برگزار شد و مورد استقبال اقشار مختلفی قرار گرفت.

وی یادآور شد: مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ حمیدرضا متین همراه با اقامه نماز ظهر عاشورا در مدرسه‌علمیه‌ خدیجةالکبری(س) با حضور عموم بانوان برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha