سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
تصاویر/ جلسه کمیته علمی کنگره بزرگداشت نیم قرن مجاهدت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ جلسه کمیته علمی کنگره «بزرگداشت نیم قرن مجاهدت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آیت الله موسوی جزایری»، با حضور مدیرحوزه علمیه خوزستان برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، جلسه کمیته علمی کنگره بزرگداشت نیم قرن مجاهدت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آیت الله موسوی جزایری» با حضور مدیر حوزه علمیه خوزستان و جمعی از شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان و دبیر کمیته علمی کنگره «بزرگداشت نیم قرن مجاهدت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آیت الله موسوی جزایری»، بیان کرد: از جمله کارهایی که باید این کمیته انجام دهد انتشار فراخوان عمومی مقالات است همچنین باید شاگردان علمی برجسته آیت الله موسوی جزایری را مشخص کرده و برای نگارش مقاله با آنها صحبت کرد.

وی ادامه داد: لازم است دو پیش کنگره و پیش نشست علمی برای حوزویان در ابتدای سال تحصیلی و دانشگاهیان در هفته وحدت حوزه و دانشگاه تدارک دیده شود.

در ادامه حجت الاسلام پیمان علی‌نژاد دبیر کمیته فرهنگی، اجتماعی این کنگره اظهار کرد: متاسفانه شخصیت علمی آیت الله موسوی جزایری نزد مردم به درستی تبیین نشده و لازم است این مهم انجام شود همچنین نیاز است سایرفعالیت های فرهنگی و اجتماعی آیت الله مانند شبکه مساجد و تاسیس شبکه الاهواز به درستی برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام مالکی، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) اهواز و از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه خوزستان هم ابراز کرد: نظرات شاگردان آیت الله موسوی جزایری درباره ایشان تبدیل به کتاب و یا کلیپ شود.

در ادامه حجت الاسلام رشید پور از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه خوزستان، عنوان کرد: بسیاری از پایان نامه های نگارش شده در حوزه علمیه خوزستان متمرکز بر محورهای درس خارج آیت الله موسوی جزایری بوده که لازم است این ها جمع آوری و مقالاتی از آن ها استخراج شود.

حجت الاسلام سلیمانی فر از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه خوزستان هم بیان داشت: تقریرات درس خارج آیت الله موسوی جزایری از سال ۷۱ تاکنون تجمیع و تدوین شود.

در ادامه سودانی، رئیس دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز اظهار کرد: آیت الله موسوی جزایری را به عنوان اسوه و الگو به جامعه معرفی شود. همچنین لازم است مستندسازی و زنده نگاری از شخصیت ایشان در اولویت قرار گیرد.

در پایان این جلسه حجت الاسلام سمسار از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه خوزستان بیان کرد: مدرسه (نظام آموزشی، مدیریت اجرایی و شاگرد پروری) آیت الله موسوی از جهت بصیرتی، تربیتی و علمی یک مدرسه همه جانبه و جامعی است و در آن به ابعاد مختلف شخصیتی افراد توجه شده است و این مسئله باید برای همگان تبیین و تشریح شود.

گفتنی است، با پیگیری های حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان کنگره گرامیداشت نیم قرن مجاهدت آیت الله موسوی جزایری در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شود.

کنگره دارای سه کمیته علمی، فرهنگی_ اجتماعی و اجرایی است که حجت الاسلام و المسلمین بلادیان دبیر کمیته علمی ،حجت الاسلام علینژاد دبیر کمیته فرهنگی و اجتماعی و حجت الاسلام اخوان صباغ دبیر کمیته اجرایی این کنگره هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha