چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حبیبی تبار

حوزه/ رئیس انجمن علمی زن و خانواده حوزه‌های علمیه با بیان این که توجه فقه به بهداشت روانی، کاملاً محرز و مشخص است، گفت: امروز فقها در توسعه مصداقی در بسیاری از مباحث فقهی احکامی را مطرح می‌کنند که بسیار دقیق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیبی تبار شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌افزایی و تقدیر از شبکه روان‌شناسان و مشاوران قرآن بنیان (ارم) که در سالن جلسات آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: گاهی تصور می‌شود فقه از حوزه روان‌شناس بیگانه است درحالی‌که اگر احکام فقهی را در مورد زن و خانواده موردتوجه قرار دهیم بسیاری از احکام در فقه آمده است.

وی ادامه داد: تأمین آسایش و آرامش برای اعضای خانواده بارها در قرآن تأکید شده است و علاوه بر این در حوزه مهریه هم ما احکامی داریم که موجب آرامش روانی طرفین می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیبی تبار افزود: در واقع توجه فقه به بهداشت روانی، کاملاً محرز و مشخص است.

وی ابراز داشت: امروز فقها در توسعه مصداقی در بسیاری از مباحث فقهی احکامی را مطرح می‌کنند که بسیار دقیق است به‌عنوان‌مثال نفقه را تنها در اطعام و اسکان نمی‌بینند؛ بلکه بیان می‌کنند که نفقه باید تفریح همسر را نیز شامل شود.

رئیس انجمن علمی زن و خانواده حوزه‌های علمیه بیان داشت: در حوزه درمان فقها فتوا می‌دهند که وجوب هزینه‌های درمانی نه‌تنها واجب است؛ بلکه باید درمان در شأن همسر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha