چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
طلبه ورزشکار

مرضیه ملکی متولد سال ۱۳۷۲ طلبه حوزه علمیه خواهران اصفهان و علاوه بر ان که ورزشکار ه و قهرمان هم هست به عنوان مربی تیم های پارا المپیک هم فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، جوان مؤمن و متعهد که در عرصه های مختلف برای کشور و خاک خود افتخار می آفریند و افق نگاه او طلایی ترین آینده برای میهنش است؛ این جوان در هر نقطه ای در عالم که باشد همواره جهت عقربه قطب نمای قلب او ایران را نشان می دهد.

ورزش، تحصیل و تهذیب سه مولفه ای است که در کلام رهبر معظم انقلاب برای جوان ایرانی مورد تأکید است و اصفهان مملو از جوانانی است که جهت دید و حرکت خود را در این مسیر قرار داده اند و در این میان بانوان اصفهان به حق گوی سبقت را ربوده اند.

خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان به سراغ یکی از همین هزاران بانوی اصفهانی رفته است تا شرح موفقیت این بانوی طلبه را از زبان خود برای خوانندگان علاقمند به ورزش و زی طلبگی شرح دهد. با هم پای صحبت های این بانوی طلبه می نشینیم.

- حوزه: معرفی اجمالی از خودتان داشته باشید؟

مرضیه ملکی متولد سال ۱۳۷۲ طلبه حوزه علمیه اصفهان هستم. در حال حاضر در فعالیت های فرهنگی مرتبط با حوزه عفاف و حجاب و تبلیغ دین در عرصه فضای مجازی، در بسیج و ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان و تبلیغ در مدارس شهر بهارستان مشغول فعالیت هستم.

بانوی طلبه ای که ورزشکار است و مربی فرهنگی تیم‌های ملی پارا المپیک

- حوزه: اکنون در چه سطحی از حوزه علمیه تحصیل کرده و از چه سالی و در کدام حوزه تحصیل می کنید؟

سال ۱۳۹۹ وارد حوزه علمیه شدم و در مدرسه علمیه حضرت حکیمه سپاهان شهر شروع به تحصیل کردم و الان سطح دو حوزه علمیه هستم.

انگیزه ام از ورود به حوزه در درجه اول، کمک به خود و هم چنین کمک به اصلاح جامعه بوده است.

-حوزه: ورزش را از چه زمانی شروع کردید و آیا تاکنون مقام و عناوین ورزشی داشته اید؟

ورزش کاراته را ازسال ۱۳۷۸ در سن ۶ سالگی شروع کردم و حدود ۱۸ سال به صورت حرفه ای در شهرستان مبارکه و اصفهان به فعالیت ورزشی خود ادامه داده و در رشته های آمادگی جسمانی و والیبال هم فعالیت می کردم.

تاکنون نیز عناوین استانی و کشوری کسب کرده و بعد از آن وارد عرصه مربیگری شدم، حدود ۳ سال در تیم کاراته فولاد مبارکه سپاهان فعالیت داشتم.

حوزه: در مورد دوره مربی فرهنگی تیم های ملی پارا المپیک که در آن مشغول فعالیت هستید، توضیح دهید

دوره تربیت مربی فرهنگی در جهت تقویت و تربیت فعالان فرهنگی سطح کشور و طلاب ورزشکار و حضور در میادین ورزشی، کمک به مربیان و ورزشکاران با هدف ترویج فرهنگ فتوت و منش پهلوانی و اخلاق حرفه ای در میان جامعه و مخصوصا ورزشکارانی که در میادین ورزشی و همچنین در مسابقات برون مرزی به عنوان نمایندگان کشور ایران شرکت می کنند و در جهت تبیین مصادیق اخلاق ورزشی و حرفه ای در جامعه ورزشی برگزار می شود و مربیان فرهنگی در کنار ورزشکاران به تقویت روحیه معنوی و انگیزشی آنها و ترویج منش پهلوانی و اخلاق حرفه ای در ورزش می پردازند.

-حوزه: با چه انگیزه ای در این بُعد از ورزش، شروع به فعالیت کردید؟

به دلیل روحیه ورزشکاری که داشتم، زمانی که وارد حوزه علمیه شدم این کمبود را احساس می کردم با روحیه ای که در میان طلاب داریم می توانیم روی ورزشکاران اثرگذار باشیم، از سوی دیگر در شهر شاهد بودم، افرادی که دارای معلولیت جسمی بودند با حضور خود در جامعه و میادین ورزشی خوش درخشیده اند، همین امر سبب شدکه فعالیت های تبلیغی را در این زمینه داشته باشم .

کمیته پارا المپیک کشور هم به صورت انتخابی از میان فعالین فرهنگی -ورزشی و طلاب ورزشکار کشور افرادی را انتخاب کرد و دوره هایی را متناسب با آن برگزار کرد. پس از گذراندن دوره و قبولی در آزمون ها، مربیان فرهنگی همراه با تیم های ورزشی در اردوها حضور و در مسابقات اعزامی آسیایی، جهانی و حتی پارا المپیک شرکت می کنند. مربیان فرهنگی در بالابردن آمادگی روحی و روانی ورزشکاران در مسابقات اثرگذار هستند.

در واقع فعالیت هایی که مربیان فرهنگی انجام می دهند بیشتر برای بالا بردن روحیه ورزشکاران و امید آنها می باشد و در کنار ورزشکاران قرار گرفته تا از لحاظ معنوی و اعتقادی نیز پاسخگوی نیازهای آنها باشند.

بانوی طلبه ای که ورزشکار است و مربی فرهنگی تیم‌های ملی پارا المپیک

- حوزه: عرصه فعالیت های رشته های ورزشی پارالمپیک در زمینه ورزش جانبازان و معلولان است چطور به این زمینه علاقمند شدید و چقدر تحصیلات حوزوی خود را در کمک به فعالیت در عرصه ورزشی که انتخاب کردید موثر می دانید؟

همان طور که پیش از این گفتم؛ در شهر افرادی را داشتیم که در عرصه های ملی نیز حائز رتبه شده بودند و خوش درخشیدند و این که گفته می شود معلولیت محدودیت می آورد اصلا این گونه نیست. این افراد با تلاش و نیروی درونی به این جایگاه ها دست پیدا کردند و این از خودساختگی درونی آنها نشأت می گیرد که برای اهداف خود واقعا می جنگند. این افراد حتی بهتر و بیشتر از افراد بدون معلولیت می توانند شکوفا شوند و موفق باشند.

- حوزه: توصیه و سفارش شما به طلاب به ویژه بانوان در عرصه تحصیل، ورزش و تبلیغ چیست، آیا می تواند این سه عرصه با یکدیگر تلاقی داشته باشد؟

طلاب خواهر غیر از عرصه تحصیل می توانند بهتر و بیشتر در جامعه بدرخشند و نیاز است که وارد دیگر عرصه ها بشوند بخصوص عرصه ورزشی چون واقعا نیاز است.

ورزشکاران شبهات زیادی در ذهن دارند و بسیار نیاز است از نظر اعتقادی در کنار آنها باشیم، می توانیم با حجاب خود نشان دهیم که هیچ محدودیتی برای ما وجود ندارد و با ورزش می توانیم یک خانواده شادتر را تربیت کنیم و فرزندان خود را با روحیه بالا تربیت کنیم. همچنین در عرصه های تبلیغی نیز می توانیم بدرخشیم به این معنا که اگر ما رزومه خود را علاوه بر طلبه بودن در عرصه های دیگر بالاتر ببریم، نگاه دیگر افراد نیز به طلبه بودن تغییر می کند و می توانیم با ورود به عرصه های ورزشی و دیگر عرصه ها دنیا را متوجه خود کنیم.

- حوزه: نکته پایانی

طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب قهرمان کسی است که بیشتر از داشتن جسم قوی روحیه و اراده قوی داشته باشد، من به عنوان مربی فرهنگی تیم های پارا المپیکی فعالیت میکنم ولی همواره در کنار افراد جانباز و معلول می توانم درس های بسیار بزرگی مانند امید، استقامت و پشتکار بگیرم و واقعا می تواند در روحیه ام نیز تأثیر داشته باشد و امیدم را نسبت به زندگی بیشتر کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه درس خارج IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    کار تبلیغی بسیار عالی انجام می‌دهد ولی از معرفی اش شاید استشمام می شد که مجرد باشد. این امر کاملا خلاف است. ورزش و حضور اجتماعی زن امری لازم است ولی مادر بودن زن و اینکه زن عنصر اساسی خانواده است این بعد قطعا نباید ترک شود یا به تاخیر افتد.