سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
حجت الاسلام اسماعیل پور اوقاف و امور خیریه بوشهر

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از تغییر زمان هفته وقف از ۲۷ صفر به ۱۶ ربیع‌الاول خبر داد و گفت: در آستانه هفته وقف، ۳۰۰ نشست تخصصی در شهرستان‌های استان انجام خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که به سازمان اوقاف توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، مولدسازی از محل موقوفات است.

وی افزود: سازمان اوقاف در تلاش است خود را از اجاره‌داری خارج کند و تاکنون هم در سطح کشور و هم در استان، در حوزه سرمایه‌گذاری در موقوفات با بخش خصوصی وارد مذاکره شده است.

حجت الاسلام اسماعیلی‌پور با اشاره به پروژه پرورش ماهی در قفس گفت: بر این اساس، سازمان متعهد شد تا سال ۱۴۰۳ بیش از ۵ هزار تن ماهی در قفس با حجم سرمایه‌گذاری ۶۴۰ میلیارد تومان تولید کند؛ پیش‌بینی تولید در فاز اول برای امسال ۲ هزارتن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: در حال حاضر در این پروژه ۱۰۵ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام اسماعیلی‌پور عنوان کرد: در مجموع ۴۹۳ موقوفه منفعتی، سه هزار و ۸۰۳ رقبه(سند تفکیکی) درآمدی و ۲ هزار و ۵۲۴ رقبه انتفاعی (مسجد، حسینیه‌، آرامستان، دارالقرآن، زینبیه و مهدیه) در این استان وجود دارد؛ قرارداد یک هزار و ۱۰۰ رقبه در استان از میان رقبه‌های درآمدی، منقضی شده است.

وی میزان مطالبات این سازمان از مستأجرین حقیقی و حقوقی را ۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: غریب به ۳۵ درصد از موقوفات در استان، سند ندارند که از طرف اداره کل ثبت اسناد در حال پیگیری است؛ همچنین حکم سه پرونده در دستگاه قضا به ارزش ۸۰ میلیارد تومان به نفع موقوفه صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان این‌که ۶۴ واحد آموزشی استان، جزو موقوفات است بیان کرد: در راستای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت، ۳۰۰ بسته تحصیلی به ارزش ۱۶۳ میلیون تومان در فاز اول و ۲۰۰ میلیون تومان در فاز دوم بین نیازمندان توزیع شده است.

حجت الاسلام اسماعیلی‌پور گفت: نصف درآمد هر موقوفه صرف نگهداری و هزینه‌کرد آن موقوفه می‌شود و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان در سراسر استان در نیت آن موقوفه شامل برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، تبلیغی، مذهبی و اقتصادی هزینه شده است؛ تاکنون فقط در قسمت اقتصادی، ۳۰۰ میلیارد تومان با بخش خصوصی کار اقتصادی و سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی از تغییر زمان هفته وقف از ۲۷ صفر به ۱۶ ربیع‌الاول خبر داد و گفت: در آستانه هفته وقف ۳۰۰ نشست تخصصی در شهرستان‌های استان انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اجرای ۸۲ برنامه در هفته وقف خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در ارتباط با وقف با رسانه، قرآن و سنت نبوی، اقتصاد پایدار و رشد تولید، امامزادگان، حمایت از خانواده، حمایت از نخبگان و دانش‌بنیان‌ها، سلامت جامعه و تکریم واقفین و خیرین نام‌گذاری شده است.

وی درباره طرح حفظ قرآن گفت: تاکنون ۳ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند و سهمیه استان برای سال جاری ۵۰۰ نفر است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha