یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت‌الاسلام غروی

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی احساسات و عواطف هر انسانی را جریحه‌دار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غروی در خطبه‌های امروز نمازجمعه سلفچگان با اشاره به ثمرۀ دوراندیشی اظهار داشت: امام هادی (ع) در روایتی می‌فرمایند: به یادآور افسوس‌های کوتاهی‌کردن در کار خیر را تا احتیاط و دوراندیشی به‌کارگیری.

وی ادامه داد: چند نکته از این روایت نورانی استفاده می‌شود:

۱. این روایت در واقع اشاره به آیاتی دارد که مردم را از حسرت و افسوس روز قیامت بر حذر می‌دارد.

۲. اگر کسی قبل از مرگ، آماده سفر آخرت نباشد قطعاً پس از مرگ افسوس می‌خورد، لذا در این روایت نورانی می‌فرماید: به یاد آن حسرت‌ها و افسوس‌ها باش تا دوراندیشی کنی و اجازه گرفتار شدن به آن حسرت‌ها را ندهی.

۳. علاوه بر تلاش‌کردن برای رهایی از افسوس روز قیامت، دعاکردن هم لازم است؛ اینکه انسان از خدا بخواهد کمکش کند و دست او را بگیرد. هرچند دعاکردن هم یک نوع تلاش است.

امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به جنایت عریان المعمدانی در غزه تصریح کرد: حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی احساسات و عواطف هر انسانی را جریحه‌دار کرد.

وی بیان داشت: کشتار و نسل‌کشی حدود هزار و ۵۰۰ نفر بی‌گناه جز از دست این رژیم بر نمی‌آیدو در واقع در این کشتار ها مسبوق به سابقه است.

حجت‌الاسلام غروی ابراز داشت: در این جنایت چند گروه و کشور نقش مستقیم و غیرمستقیم دارند: ۱. نتانیاهو و دولت وی در این کشتار نقش مستقیم دارند. پس از شکست مفتضحانه ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات بی‌نظیر طوفان الاقصی و ناکامی در حمله زمینی و کوچ اجباری مردم غزه این جنایت‌ها پیش‌بینی می‌شد. این جنایت‌ها علیه کودکان و زنان جز انتقام شکست در میدان نیست.

۲. آمریکا و کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس با حمایت دیپلماتیک و تجهیز تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در این جنایت نقش دارند.

حمله به بیمارستان المعمدانی هنگام ترک صدراعظم آلمان از تل‌آویو و پیش از ورود بایدن جز با چراغ‌سبز این کشورها صورت نمی‌گرفت.

۳. شورای امنیت بی‌خاصیت سازمان ملل نیز در این فاجعه بی‌نقش نیست. این شورا به‌جای تأمین امنیت مظلوم، نقش نگهبان و پاسبان برای رژیم صهیونیست دارد. وتوی پیش‌نویس آتش‌بس و عدم ضمانت اجرایی قوانین مصوب علیه رژیم صهیونیستی نقش شورای امنیت را در جنایت‌های رژیم صهیونیستی پر رنگ می‌کند.

۴. کشورهای مسلمان مانند مصر، اردن، امارات و عربستان نیز بی نقش در این جنایت نیستند. برخی این کشورها با محکوم‌نکردن اسرائیل در ابتدای جنایت‌ها اسرائیل را بر جنایت‌های بیشتر تشجیع کردند.

۵. محمود عباس و تشکیلات خودگردان نیز در این فاجعه نقش دارند. حمایت‌نکردن این تشکیلات از طوفان الاقصی و موافقت برای نشست در اردن با رژیم صهیونیستی و آمریکا شاهد خوبی بر نقش این تشکیلات در این تراژدی است.

وی به نقش حساس رسانه ملی در مقطع کنونی اشاره کرد و گفت: همان‌طور که مستحضرید بی‌بی‌سی عربی ۶ نفر را به‌خاطر حمایت از فلسطین تعلیق کرد، کارکنان شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی به پیاده‌نظام مجازی اسرائیل تبدیل شده‌اند، بخش عظیمی از جنگ، جنگ رسانه‌ای و شناختی است و امروز همه باید تکلیف خودشان را روشن کنند که کنار مظلوم هستند یا ظالم، هنوز خیلی‌ها پای برنامه‌های مختلف صداوسیما هستند و مسئول صداوسیما باید در این جنگ ‌شناختی، حرفه‌ای عمل کند و تنفر عمومی نسبت به اسرائیل و طرف‌داران داخلی و خارجی‌اش ایجاد کند،

حجت‌الاسلام غروی افزود: باید صداوسیما به اتاق جنگ رسانه‌ای تبدیل شود، همه برنامه‌ها در همه شبکه‌ها باید موظف باشند به‌صورت مستمر مظلومیت کودکان غزه و سکوت بی‌شرفانه سلبریتی‌ها به‌صورت شفاف نمایش دهند تا مردم این افراد را بشناسند.

وی ادامه داد: این افراد از همین صداوسیما رشد کردند و الان این‌گونه ساکت‌اند و حتی برخی دلداده اسرائیل‌اند، جناب جبلی یک خط‌قرمز روی این افراد بکشید، نمی‌شود بچه‌های انقلابی که همیشه در مواقع حساس کنار جبهه حق هستند در رسانه بایکوت باشند؛ ولی افراد معلوم‌الحال ضد نظام همیشه بالای مجلس سازمان باشند.

امام‌جمعه سلفچگان در ادامه با طرح این سؤال که چرا ایران تا زمانی که ضرورت ایجاب نکند مستقیماً وارد جنگ با اسرائیل نمی‌شود؟ تصریح کرد: برای پاسخ به این سؤال مهم، باید به یک سؤال مهم دیگر پاسخ دهیم: جنگیدن با اسرائیل برای ما موضوعیت دارد یا نابودی اسرائیل؟

وی ادامه داد: اگر اولی پاسخ ما باشد قطعاً باید همین فردا با اسرائیل جنگ را شروع کنیم، ️اما اگر دومی پاسخ ماست (که ظاهراً پاسخ درست همین باشد) باید بدانیم اسرائیل رو به فروپاشی است و حماس و حزب‌الله برای این فروپاشی کافی هستند. ما از جنگ نمی‌هراسیم و آماده‌ هزینه دادن هستیم، اما جنگ‌طلب نیستیم.

حجت‌الاسلام غروی خاطر نشان کرد: لذا خشم مقدس خود را تسکین دهیم و اجازه دهیم در این شرایط حساس و سرنوشت‌ساز با عقلانیت پیش برویم نه با احساسات و خشم! به رهنمودها و راهبری فرماندة کل قوا، رهبر معظم انقلاب باید اعتماد کرد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha