دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حمید نیکزاد ، مشاور وزیر آموزش و پرورش

حوزه/ مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌ها گفت: باتوجه به پایان برنامه پنج ساله اول، هم اکنون ارکان مختلف ستاد همکاریها در حال تدوین برنامه ۵ ساله دوم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیرستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در نشست مدیران ستادی مرکز مدیریت که به میزبانی اندیشکده حوزه در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: یکی از نکاتی که آیت الله اعرافی مکرر نسبت به آن تاکید و سفارش دارند و ما سرلوحه کارمان قرارداده ایم، آنست که همه دستگاهها و نهادها می بایست دارای پیوست آموزش و پرورش باشند.

وی افزود: در برنامه دوم می بایست از قالب تفاهم، خارج و به سمت برنامه ها حرکت کنیم، در تدوین برنامه دوم ۵ ساله بارها جلسات متعدد نقد و بررسی صورت گرفته است تا بتوانیم بهترین برنامه دوم پنج ساله را تدوین و ارائه کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه ادامه داد: متأسفانه با توجه به حجم سنگین کار و وسعت فعالیت ها هنوز آنطور که شایسته است نتوانسته ایم تمام ظرفیت های حوزه و مراکز حوزوی را به صورت کامل احصا کنیم و به کمک آموزش و پرورش بیاوریم.

حجت الاسلام نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه سال ۸۸ مدارس وابسته در شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از شرایطی که به وجود آمده است بکارگیری روحانیون شاغل در آموزش و پرورش به عنوان مدیر مدارس وابسته است. این مدارس به صورت کامل دراختیار آموزش و پرورش و تنها برای مدیریت از طلاب شاغل و استخدام شده آموزش و پرورش استفاده می شود.

دبیر ستاد همکاریها افزود: این مدارس به کمک آموزش و پرورش به دنبال ترویج و گسترش نگرش های اصلی انقلاب و آموزه های توحیدی و الهی است. در این سبک از مدارس سخت افزار در اختیار آموزش و پرورش است و فقط تئوری و بخش نرم افزاری آن توسط کسانی است که در حوزه تربیت شده و کار را پیش برده اند.

وی نکاتی را در خصوص آخرین وضعیت کودکستان ها (مهدهای کودک) بیان کرد و پیرامون مدارس مسجد محور گفت: موضوعی که قریب به ۱۰ سال است کم و بیش وجود دارد، فعالیت مدارس مسجد محور است، این مدارس برای ادامه فعالیت باید قانون مند شوند و خود را با ضوابط اداری و آیین نامه ای آموزش و پرورش تطبیق دهند.

وی بیان کرد: طرح هایی که توسط ستاد همکاریها با همکاری حوزه و آموزش و پرورش به اجرا درمی‌آید در واقع به دنبال ارتقای و مهارت آموزی فرهنگیان، کادر مدرسه، دانش آموزان و حتی خانواده ها است، وقتی این اضلاع به یک رشد و معرفت دینی برسند بدون تردید بسیاری از دغدغه های آینده نسل جوان مرتفع می گردد.

حجت الاسلام نیکزاد موضوع دیگر را پژوهش در کتب درسی عنوان کرد و گفت: امروز در برخی از کارگروه های حوزوی در آموزش و پرورش از خرد جمعی و دانشی نخبگان حوزه علمیه بهره مند هستیم.

دبیر ستاد همکاریها با توجه به سخن ۱۳ سال پیش مقام معظم رهبری در جمع روحانیون تصریح کرد: حوزه باید معلم تربیت کند و با تلاش همکارانمان امروز شاهد راه اندازی پردیس حوزوی دانشگاه فرهنگیان در قم هستیم که ان شاءالله شاهد تربیت و رشد دانشجو طلبه ها باشیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از طرح های موفق ستاد همکاریها، برگزاری طرح دیده بان با محوریت جامعه نخبگانی دانشگاههای کشور با هدف جهاد تبیین است. رسالت ستاد در این عرصه تربیت راویان پیشرفت است و تاکنون قریب به ۲۰ هزار نفر در این دوره که به صورت برخط و هفتگی بوده است شرکت کرده اند.

حجت الاسلام نیکزاد در پایان سخنان خود به تبیین طرح های معراج، روشنا و محراب اشاره کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha