یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
امام حسن عسکری

حوزه / مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میناب گفت: امام حسن عسکری(ع) در کلیه صفات و ویژگی‌های مثبت شخصیتی، زبانزد عام و خاص بودند، اما در این میان شجاعت و صلابت روحی، قوت قلب و جرأت و شهامت از ویژگی‌های شخصیتی ایشان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محمد سهرابی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میناب، امروز در جمع پاسداران و بسیجیان شهرستان میناب، با عرض تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) در کلیه صفات و ویژگی‌های مثبت شخصیتی، زبان زد عام و خاص بودند، اما در این میان شجاعت و صلابت روحی، قوت قلب و جرأت و شهامت از ویژگی‌های شخصیتی ایشان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام سهرابی به خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی امام حسن عسکری(ع) و توجه ویژه ایشان به همه انسان‌ها اشاره کرد و گفت: حضرت، به همه انسان‌ها عشق می‌ورزید و همواره با مردم با نیکی و احسان رفتار می‌کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میناب با بیان احادیثی از امام حسن عسکری(ع) یادآور شد: "الْمُؤْمِنُ بَرَکَهٌ عَلَی الْمؤْمِنِ وَ حُجَّهٌ عَلَی الْکافِرِ" به این معنی که وجود شخص مؤمن برای دیگر مؤمنین برکت و سبب رحمت می‌باشد و نسبت به کفّار و مخالفین حجّت و دلیل است.

وی افزود: "ما اقبح بالمؤمن أن تکون له رغبة تذلّه"، چقدر زشت است برای مؤمن که دلبستگی به چیزی داشته باشد که موجب خواری و ذلّت او شود.

وی تصریح کرد: در حدیثی دیگر می‌خوانیم، "أدبا تَجنُّبُکَ ما تَکرهُ مِن غَیرکَ" یعنی در مقام ادب همین بس که آنچه برای دیگران نمی‌پسندی، خود از آن دوری کنی.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha