یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
سردار شمشیری

حوزه/ رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی پایه مسائل خود را از یادداشت‌های آیت الله سید جعفر مرتضی به دست آورده‌اند و اگر امروز مقاومت دستاوردهایی در جنگ با رژیم صهیونیستی دارد آن را از این مبانی گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار سرتیپ دوم علی شمشیری در همایش فقه مقاومت و بزرگداشت علامه سید جعفر مرتضی العاملی که در سالن همایش‌های دارالشفاء برگزار شد، اظهار کرد: در بدو تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی نخستین شخصیتی که در ایران به مسئله نیاز نظام اطلاعاتی اشاره کردند، آیت الله سید جعفر مرتضی بودند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه بحث اطلاعات در جنگ‌ها بسیار بالا است، مطرح کرد: امروز می‌گوییم کسی که اشراف اطلاعاتی داشته باشد قدرت عملیاتی خواهد داشت.

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اطلاعات در دسته‌های نظامی نیز یکی از ارکان اساسی است، عنوان کرد: آیت الله سید جعفر مرتضی به دلیل اشرافی که به تاریخ اسلام داشتند به طور مفصل به این موضوع پرداختند و یادداشت‌هایی در این زمینه داشتند.

وی با اشاره به اینکه رمز شکست صهیونیست‌ها در حمله‌های اخیر بحث شکست اطلاعاتی و اشراف اطلاعاتی گروه‌های مقاومت بوده است، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی هیچ چیزی به نام اطلاعات و تحقیقات در تراز انقلاب اسلامی و مقاومت نداشتیم.

سردار شمشیری با بیان اینکه در نظام اطلاعاتی اسلامی بسیاری از خطوط قرمز را داریم که رعایت آن‌ها موجب می‌شود بسیاری از دشمنان به این سمت گرایش پیدا کنند، تصریح کرد: زمانی که می‌گویند قلم علما از خون شهدا با ارزش‌تر است به این دلیل است که علما با قلم خود می‌توانند یک جریان و راه را برای ما ایجاد کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی پایه مسائل خود را از یادداشت‌های آیت الله سید جعفر مرتضی به دست آورده‌اند و اگر امروز مقاومت دستاوردهایی در جنگ با رژیم صهیونیستی دارد آن را از این مبانی گرفته است.

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد: باید بتوانیم یاد این علما را گرامی بداریم و افکار و اندیشه‌های آن‌ها را ادامه دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha