شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
شیخ محمد صنقور

حوزه/ حجت الاسلام صنقور گفت: مردان جبهه مقاومت از بطن مردم فلسطین هستند و پایداری آنها در برابر اشغالگر حق مشروع آنهاست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد صنقور امام جمعه منامه در سخنانی در مسجد امام صادق (ع) شهرک الدراز واقع در غرب منامه، گفت: اندیشه عده‌ای که می‌گویند ما از مردم فلسطین حمایت می‌کنیم ولی از مقاومت حمایت نمی‌کنیم نادرست است چرا که مردان جبهه مقاومت از بطن مردم فلسطین هستند و پایداری آنها در برابر اشغالگر حق مشروع آنهاست که توسط ادیان، معیارهای بشردوستانه و عقلانی و هنجارهای بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: چه از آنها حمایت شود و چه حقوقشان ضایع شود، خداوند متعال به وعده خود مبنی بر نابودی جنایتکاران و پیروزی بندگان باوفایش عمل خواهد کرد.

امام جمعه منامه تصریح کرد: در ماهیت جنگ‌های متعارف در نقاط مختلف جهان، هدف اولیه هر دو طرف، خود جنگنده، سلاح‌ها، تجهیزات و منابع توانمندی‌های نظامی است و هر دو طرف ملتزم به دوری از غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی مانند محله‌های مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و وسایل امرار معاش مانند آب و غذا هستند.

وی افزود: وقتی یکی از طرف‌های متخاصم به صورت اتفاقی یکی از این موارد را هدف قرار دهد، ابراز پشیمانی می‌کند و در اثبات ناخواسته بودن آن کوشش می‌کند و با این وجود همه جهانیان فریاد برآورده و کار او را جزئی از جرائم غیر قابل بخشش و غیر قابل توجیه می‌دانند؛ البته این در حالی است که یک طرف ماجرا اسرائیل نباشد.

وی ادامه داد: وقتی یک طرف جنگ اسرائیل است، هیچ منعی ندارد که طرف مقابلش کودکان، زنان و غیر نظامیان باشند. هیچ ایرادی ندارد که مساجد، کلیساها، بازارها، بیمارستان‌ها، مدارس و مجتمع‌های مسکونی را با انواع سلاح‌های ممنوعه هدف قرار دهد و بر این رژیم در قطع آب، غذا و دارو خرده نمی‌گیرند و حق نسل کشی کردن، نابود ساختن، شکنجه، تخریب و آواره کردن را دارد و هر کس با اسرائیل طرف شود خون و زمین و مال و آبرویش مباح است.

حجت الاسلام و المسلمین صنقور یادآور شد: این دکترینی است که بر اساس آن دولت سرکش اسرائیل بر جمجمه‌های بی‌گناهان و اجساد کودکان و زنان و با حمایت آشکار کشورهای صاحب نفوذ تأسیس و بنا نهاده شده است و به مدت هفت دهه با سلاح‌های خود مرتکب جنایات جنگی می‌شود و اقتصاد خود را با چپاول پول آنها پایه‌گذاری می‌کند و موجودیت و قوانین خود را بر اساس نفوذ و قدرت خود تحمیل می‌کند و از پاسخگویی یا مجازات نمی‌ترسد زیرا کسی که قدرت اِعمال مجازات را دارد، او را مسلط ساخته و به او قدرت بخشیده و حق مطلق را به او داه است که هر کاری را با هر کسی که می‌خواهد انجام دهد.

وی در ادامه گفت: جای تعجب است که این کشورهای تأثیرگذار از صحبت درباره حقوق بشر، حقوق کودکان و حقوق زنان خجالت نمی‌کشند، در حالی که حمایت بی حد و حصر خود را بدون ابهام از اسرائیل غاصب اعلام می‌کنند و علناً سلاح‌های مرگبار را در اختیار او قرار می‌دهند تا کودکان و زنان فلسطین را بکشد.

او خاطرنشان کرد: این کشورها از حق مقاومت و مبارزه کسانی که سرزمینشان غصب شده صحبت می‌کنند و می‌گویند که حق دارند برای آزادی سرزمینشان به زور متوسل شوند با این وجود دلاور مردان جبهه مقاومت فلسطین را تروریست معرفی می‌کنند و با آنها به همین بهانه برخورد می‌کنند در حالی که به غاصب و اشغالگر حق جنگ می‌دهند و آنها را با ابزارهای مختلف بی‌گناه جلوه می‌دهند.

وی ادامه داد: ای کاش موضوع به همین حد از گستاخی محدود می‌شد، آنها به این مقدار قناعت نمی‌کنند بلکه به غاصب و اشغالگر، این حق را می‌دهند که صاحبان اصلی سرزمین را هر چند کودک، زن و غیر نظامیانی که ارتباطی با مقاومت ندارند باشند از بین ببرند. آنها می‌گویند ما از اسرائیل در جنگش بر ضد جناح‌های مسلح پشتیبانی می‌کنیم و قوانین بین المللی و استانداردهای بشردوستانه و عقلانی اقتضا می‌کند که مقابله اشغالگر با زور اسلحه مشروعیت داشته باشد!

امام جمعه منامه در ادامه اظهار داشت: اسرائیل با جبهه مقاومت نمی‌جنگد، بلکه با کودکان می‌جنگد، ساختمان‌ها، مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها را تخریب می‌کند، خانه‌ها را بر سر غیرنظامیان ویران می‌کند و آشکارا مردم بی‌گناه و بی‌دفاع را پی در پی قتل عام می‌کند.

وی افزود: هزادان نفر از کسانی که ماشین جنگی اسرائیل به آنها ظلم کرد، بی خانمان شدند و سرگردان به سر می‌برند و نمی‌توانند پناهگاهی پیدا کنند و هر لحظه همان سرنوشتی را برای خود تصور می‌کنند که بر سر اجساد برادران و بستگانشانشان آمد و آنها را پراکنده ساخت.

وی در ادامه پرسید: این چگونه حقی است که غرب دروغین با دیدن این همه جنایات از این رژیم غاصب و اشغالگر حمایت می‌کند؟

او تصریح کرد: برای همگان روشن شده است که اشغالگر سرزمین فلسطین فقط موجودیت اسرائیل نیست بلکه اشغال‌کننده سرزمین فلسطین، اسرائیل و حامیان او هستند، کسی که کودکان فلسطین را می‌کشد اسرائیل و حامیانش هستند، کسی که مساجد، کلیساها، مدارس و بیمارستان‌ها را تخریب می‌کند اسرائیل و حامیانش هستند، کسی که مردم غزه را محاصره می‌کند و از آب و دارو محروم می‌کند اسرائیل و حامیانش هستند، کسی که بر ویرانه‌های خانه‌های فقرا و مزارع کشاورزان شهرک‌سازی می‌کند و گروه‌هایی از یهودیان را از سراسر جهان به آنجا می‌آورد اسرائیل و حامیانش هستند، کسی که برای آواره کردن صاحبان زمین و کوچاندن اجباری آنها از سرزمین خود اقدام می‌کند اسرائیل و حامیانش هستند.

امام جمعه منامه در ادامه از امت اسلامی و مردم با وجدان از هر قوم و نژادی خواست تا از ملت مظلوم فلسطین و مقاومت آنها برای آزادی سرزمینشان و دفاع از حق حاکمیت بر آن و از حق آنها برای بیرون راندن رژیم اشغالگر از آن و نیز از حق آنها برای بازگرداندن فرزندانشان که در طول هفت دهه آواره شده‌اند و همچنین از حق آنها در تعقیب متجاوزان به دلیل جرم‌ها و جنایت‌هایی که در سرزمینشان مرتکب شده‌اند حمایت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha