یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
اسماعیل امیرزاده

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، دشمن شناسی و استکبارستیزی را از جمله شاخصه های مهم پیروان جبهه حق برشمرد.

حجت الاسلام اسماعیل امیرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که به لطف الهی و به برکت نهضت حضرت امام(ره) و رهنمودها و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری، امروز استکبارستیزی به یک گفتمان جهانی تبدیل شده و منحصر به ایران اسلامی نیست، اظهار داشت: سیزدهم آبان ماه حقیقتاً یکی از ایام الله است که البته به نماد بصیرت و دشمن شناسی ملت بزرگ ایران نیز تبدیل شده است.

وی همچنین افزود: تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه در پی اعتراض به سیاست های رژیم پهلوی به ویژه تصویب لایحه استعماری کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۲، شهادت دانش آموزانی که در سال ۵۷ برای تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند و نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸، سه حادثه مهمی بودند که در این روز رخ داد و هر سه یا مستقیم و یا باواسطه تقابل مردم انقلابی ایران با سیاست های استکباری و استعماری قدرت های خارجی به خصوص آمریکای جهانخوار را به دنبال داشت.

وی گفت:پیش از هر چیز باید دانست که استکبارستیزی ملت ما ریشه در فهم درست آن ها از آموزه های ناب اسلامی و همچنین ولایتمداری آن ها دارد، کما این که همین ویژگی ها به عنوان الگویی ماندگار، امروزه به شاخصه های مهمی در بین ملت های مقاوم منطقه تبدیل شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی سپاه قم خاطرنشان کرد: حقیقتاً چنانچه به رهنمودها و بیانات امامین انقلاب به درستی دقت کنیم، متوجه می شویم که استکبارستیزی یک باور عمیق ایمانی و اعتقادی است و این طور نیست که بر اساس مقتضیات و شرایط، تعطیل بردار باشد.

وی افزود: اساساً اسلامی که امام راحل بدان معتقد بود و خود را موظف به ترویج آن می دانست، اسلام ضد استکبار است و به همین خاطر ایشان مبارزه با آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و مصداق اتم استکبار را ضروری می دانست.

حجت الاسلام امیرزاده ادامه داد: امام خامنه ای نیز در همین زمینه تأکید می کنند روحیه استکبارستیزی ملت ما باعث تقویت هویت جامعه و زمینه سازی برای دست یابی به اهداف می شود و لذا از این منظر نیز باید محاسن و کارکردهای استکبارستیزی را برای جامعه تبیین و تشریح کرد.

وی همچنین ضمن محکومیت جنایات بی شرمانه و بی سابقه صهیونیست ها علیه مردم مظلوم غزه خاطرنشان کرد:همان طور که ظلم و جنایت از جمله شاخصه های اصلی جریان باطل به شمار می رود، استکبارستیزی و یاری مظلوم از جمله مهم ترین نشانه ها و شاخصه های جریان حق و حقیقت است.

وی افزود: هفته هاست که در غزه، دشمنِ صهیونیست با حمایت آشکار و بی پرده استکبار جهانی و در رأس آن ها آمریکای جنایتکار، دست به کشتار مردم مظلوم و بی دفاع زده و در این جنایت ها نیز حد و مرزی برای خود قائل نیست.

حجت الاسلام امیرزاده ابراز داشت:راه مقابله با دشمن و مستکبرین عالم در وهله نخست شناخت آنها و برنامه ها و راهکارهایشان و سپس تلاش همه جانبه در راستای تقویت جریان مقاومت در از طریق سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و رسانه ای است به خصوص در ماجرای فلسطین که امروز باید همه همت ما در برچیده شدن غده سرطانی اسرائیل باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha