سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
سرهنگ امیر جعفری

حوزه/ معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد راهیان نور سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) گفت: برنامه‌ریزی در سال جاری برای اعزام ۸ هزار دانش آموز است و تحقق این برنامه‌ریزی نیازمند تخصیص کمک‌هایی است که وعده داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سرهنگ امیر جعفری در نشست خبری به مناسبت آغاز راهیان نور که در سالن جلسات شهید فخری زاده ساختمان شهید آیت الله سعیدی برگزار شد، اظهار کرد: راهیان نور یکی از برنامه‌های فرهنگی است که مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر آن دارند.

وی با اشاره به اینکه شواهد بسیاری از اثربخشی و تأثیر راهیان نور وجود دارد، مطرح کرد: منطقه عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس حالت معجزه دارد و هر شخصی که در این منطقه حاضر می‌شود، متحول خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم ادامه داد: امروز وظیفه داریم زمینه‌سازی حضور قشر مخاطب جنگ نرم در این مناطق عملیاتی را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند راهیان نور نمونه بی‌بدیل گردشگری تعالی بخش است و علاوه بر حفظ هویت دفاع مقدس از تحریف دفاع مقدس جلوگیری کرده و به اقتدار کشور کمک می‌کند.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه دو راهیان نور غرب و جنوب داریم، عنوان کرد: اردوی راهیان نور جنوب به دلیل گرمای هوا در فصل تابستان تعطیل است و امسال به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز اردوی راهیان نور را زودتر آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور را از تاریخ ۱۵ آبان‌ماه برای دانش آموزان آغاز خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: اردوی دانشجویی و محلات نیز از بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه استان قم با بیان اینکه سال گذشته حدود دو هزار نفر را به اردوی راهیان نور اعزام کردیم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی در سال جاری برای اعزام ۸ هزار دانش آموز است و تحقق این برنامه‌ریزی نیازمند تخصیص کمک‌هایی است که وعده داده شده است.

وی با اشاره به اینکه این عدد نسبت به جمعیت دانش آموز شهر، زیاد نیست، یادآور شد: متأسفانه به دلیل محدودیت‌های مالی و زیرساختی امکان اعزام افراد بیش‌تر وجود ندارد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه این اردوها ۴ روزه است، ابراز کرد: اردوهای دانش آموزی که از فردا آغاز می‌شود همزمان با مراسم بدرقه در مدارس و وداع با شهدای مدافع حرم در بهشت معصومه(س) خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در کنار راهیان نور به بحث راهیان پیشرفت نیز توجه خواهد شد، بیان کرد: دانش آموزان در این اردوها از المان‌های فتح المبین، هویزه، کربلای ۴ و ۵، معراج شهدای شهید محمودوند و پالایشگاه نفت آبادان بازدید خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با بیان اینکه قیمت تمام شده برای هر نفر در این اردوها یک میلیون و ۸۱۰ هزار تومان است، افزود: محل استقرار دانش آموزان در پادگان شهید زین الدین است که در زمان جنگ نیز این پادگان محل استقرار نیروهای سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) بوده است.

وی با اشاره به اینکه سپاه تنها مجری برگزاری اردوی راهیان نور است، اظهار داشت: بر رأی برگزاری این اردو باید مجموعه‌های مختلف متناسب با وظایف خود پای کار بیایند تا بتوانیم ضریب اعزام دانش آموزان را افزایش دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha