پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
آمریکای لاتین در صدر انتقاد از حملات رژیم صهیونیستی

حوزه/ در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه، بولیوی روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم قطع کرده و شیلی و کلمبیا سفیران خود را برای رایزنی فرا خواندند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، مقامات عالی کشورهای آمریکای لاتین که منطقه‌ای بسیار دور از خاورمیانه است، به کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی، واکنش شدیدتری نسبت به مقامات کشورهای خاورمیانه نشان داده‌اند. درحالی که بیشتر از کشورهای عربی روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی حفظ کرده‌اند، بولیوی با این رژیم قطع رابطه کرده است.

به گفته معاون وزیر امور خارجه بولیوی، فِرِدی مامانی، دولت این کشور روز سه‌شنبه گذشته قطع روابط خود را با رژیم صهیونیستی در محکومیت حمله نظامی این رژیم به غزه اعلام کرد.

دولت‌های کلمبیا و شیلی نیز که توسط احزاب چپ‌گرا اداره می‌شوند، این هفته سفیران خود در اسرائیل را برای رایزنی فرا خواندند.

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا، جزء معدود مقامات عالی رتبه جهان بود که به شدت خشم خود را از دولت بنیامین نتانیاهو اظهار کرد. وی از نسل‌کشی صحبت کرد و حتی محاصره غزه را با اردوگاه کار اجباری نازی‌ها در آشویتس مقایسه کرد. پترو ضمن تهدید به قطع روابط با رژیم صهیونیستی، از آغاز به کار سفارت کلمبیا در رام الله فلسطین، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی همچنین روز پنجشنبه، پیش از گفتگو با جو بایدن در کاخ سفید درباره بحران خاورمیانه، از کشورهای آمریکای لاتین تقاضا کرد تا خواستار احترام به قوانین بین‌الملل شوند.

واکنش رئیس جمهور شیلی، گابریل بوریچ، هرچند به شدت پترو گوستاوو نبود، اما او نیز در توییتر اعتراض خود را نسبت به قتل‌عام ‌فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه که تاکنون منجر به کشته شدن حدود ۴۰۰۰ کودک و نوجوان شده است، ابراز کرد.

رؤسای جمهور کشورهای مکزیک، برزیل و آرژانتین نیز کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha