شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
پوستر کنگره بین المللی اندیشه های قرانی امام خامنه ای در مشهد

حوزه / جامعة المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان با همکاری مراکز علمی، کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای را در مشهد مقدس ویژه شرق کشور (استان‌های خراسان و سیستان و بلوچستان) در دی ماه سال جاری برگزار می‌کند.

حجت الاسلام عباس یوسف نژاد معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعة المصطفی نمایندگی خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای ویژه استان‌های خراسان و سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: اهداف کنگره در ۱۲ کارگروه دنبال می‌شود.

وی افزود: اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون شناخت، کشف و نوآوری، تبیین شخصیت ایشان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تحکیم حکومت اسلامی، ارائه اندیشه‌های امام خامنه‌ای در مباحث تفسیری، علوم قرآنی، علوم انسانی و سبک زندگی از جمله اهداف این کنگره است.

حجت الاسلام یوسف نژاد به محورهای این کنگره اشاره کرد و یادآور شد: شخصیت و سیره قرآنی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، مرجعیت قرآن، علوم قرآنی، تفسیر، ترجمه، تدبر و انس با قران کریم، فعالیت‌های قرآنی، سبک زندگی قرآنی و قرآن و نظام‌سازی و تمدن‌آفرینی از جمله محورهای این همایش می‌باشد.

وی تصریح کرد: مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قرآن و انقلاب، دولت و جامعه‌سازی، مبانی قرآنی حکومت‌داری و رهبری رهبر معظم انقلاب، قرآن، هنر، رسانه و فرهنگ، قرآن و علوم طبیعی و انسانی سیاست، مدیریت، تربیت، روان‌شناسی، اجتماعی، حقوق، از دیگر محورهای کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای می‌باشد.

وی اضافه کرد: مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب، قرآن و مستشرقان و غرب، مبانی قرآنی شعارهای انقلابی، استکبارستیزی و مقاومت در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، روش شناسی تفسیر، زن و خانواده از دیگر محورهای این کنگره تعریف کرد.

حجت الاسلام یوسف نژاد تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی رهبری آیت الله العظمی خامنه‌ای، توجه به قرآن و استفاده از آن برای مدیریت جامعه اسلامی است که ایشان در بیانات خود از آیات و روایات، مکرر استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: این رویکرد نشان می‌دهد که ایشان به عنوان رهبر جامعه اسلامی، قرآن را به‌عنوان منبع اصلی و راهنمایی برای مدیریت جامعه می‌داند و از آن برای ارائه سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های مهم استفاده می‌کند، این رویکرد باعث می‌شود که تصمیمات و بیانات ایشان تأثیرگذاری بیشتری در جامعه اسلامی داشته و اجرایی شدن دستورات قرآنی را در جامعه در پی داشته باشد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعة المصطفی نمایندگی خراسان، با بیان اینکه این کنگره با مشارکت بیش از ۳۰ مرکز علمی و فرهنگی در استان خراسان در تاریخ‌های ۱۳ و ۱۴ دی ماه برگزار می‌شود، یادآور شد: فراخوان مشهد تا ۱۵ آذر ماه سال جاری تمدید شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت کنگره به نشانی http://hamayesh.miu.ac.ir/khamenei/fa/ ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha