یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 1120354
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
خنداب

حوزه/ امام جمعه شهرستان خنداب گفت: خوش رویی از دیگر آداب معاشرت است، خوش رویی باعث جذب دیگران می‌شود و دیگران را شاد و مسرور می‌کند، سعی کنیم آداب معاشرت با دیگران را یاد بگیریم و رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام محمد صفاهانی امام جمعه شهرستان خنداب در نشست اخلاقی که امروز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) اظهار داشت: مقام و منزلت حضرت زینب (س) خیلی بالاست، چنانکه در برخی از نقل‌ها ایشان را با نام‌هایی مانند فاطمه ثانی و عقیله بنی‌هاشم یاد می‌کنند.

وی در ادامه مبحث اخلاقی با موضوع آداب معاشرت، افزود: معاشرت با دیگران آدابی دارد که از جمله آنها احترام به دیگران است.

حجت الاسلام صفاهانی یادآور شد: انسان باید در برخورد با دیگران احترام را نگه دارد، یعنی حرمت انسان بودن و مؤمن بودن شخص مقابل را حفظ کند.

وی گفت: سلام کردن به دیگران یکی دیگر ار آداب معاشرت است، سلام دادن باعث محبت و صمیمیت بین افراد می‌شود و لذا انسان باید در سلام کردن الگوی دیگران باشد.

امام جمعه شهرستان خنداب دست دادن به دیگران را یکی دیگر از آداب معاشرت دانست و اظهار کرد: وقتی به هم می‌رسید به یکدیگر دست بدهید و دستتان را سریع نکشید که باعث آمرزش گناهان و رحمت الهی می‌شود.

حجت الاسلام صفاهانی تصریح کرد: خوش رویی از دیگر آداب معاشرت است، خوش رویی باعث جذب دیگران می‌شود و دیگران را شاد و مسرور می‌کند، سعی کنیم آداب معاشرت با دیگران را یاد بگیریم و رعایت کنیم.

خوش رویی از آداب معاشرت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha