یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
image.png

حوزه/ دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای با بیان این که شاهد استقبال بی‌نظیری از این کنگره بوده، بیش از ۲۴۸۰ چکیده به دبیرخانه کنگره واصل و ۱۷۱۲ اصل مقاله نیز دریافت شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی، در اجلاس سوم مدیران مراکز و گروه‌های علمی قرآنی قم با بیان این که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی المصطفی از مجوز چهار نشریه جدید مجتمع آموزش عالی قران و حدیث رونمایی خواهد شد، اظهار داشت: مجتمع آموزش عالی قران و حدیث ۶ مجله علمی با رتبه‌های الف و ب را در محورهای قرآنی به چاپ می‌رساند.

وی در ادامه گزارشی از برپایی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای ارائه و از مشارکت ۱۴۸ مرکز در این کنگره خبر داد و خاطرنشان کرد: این کنگره مبتنی بر ۲۰ محور، گروه‌ها و کارگروه‌های متعددی را راه‌اندازی نموده است.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای با بیان این که شاهد استقبال بی‌نظیری از این کنگره بوده، بیش از ۲۴۸۰ چکیده به دبیرخانه کنگره واصل و ۱۷۱۲ اصل مقاله نیز دریافت شد، اظهار داشت: بعد از ۲۰ مرحله ارزیابی‌های تخصصی، تنها ۵۴۰ مقاله وارد فرایندپذیرش و چاپ شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با تأکید بر این که بعد علمی رهبر معظم انقلاب اسلامی ناشناخته است، یادآور شد: کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای در ۱۳ استان و شهر برگزار می‌گردد که نخستین اجلاس آن در تهران با حضور اساتید، طلاب و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی برپا شد.

وی با بیان این که برای هر کنگره نرم‌افزار مخصوصی طراحی شده و بعد از برگزاری ۱۳ اجلاس کنگره نرم‌افزار جامعی به همت مرکز کامپیوتری علوم اسلامی(نور) تدوین و رونمایی خواهد شد، اظهار داشت: قم، تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، پاکستان، هند، سوریه و لبنان و تعدادی از کشورهای افریقایی از جمله مکان‌های برگزاری این کنگره هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی تصریح کرد: بیش از ۵۰ نشریه علمی اعلام آمادگی نموده‌اند تا مقالات برگزیده کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای را نشر دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قلی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    من عاشق این اعدادم. لبه‌های علم آمار در جشنواره‌ها جابه جا میشه