پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ادیانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در انتظامی کشور گفت: امروز بزرگ ترین معروف در انتظامی کشور را برادری می دانم، نظم و انضباط و رعایت مسائل نظامی درست و شایسته است اما بنده اخوت و برادری را امروز بزرگترین معروف در انتظامی کشور می دانم.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پلیس،حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی امروز در آیین اختتامیه سی و سومین دوره رشد و تعالی معنوی و بصیرتی ویژه روسای ادارات حوزه مرکزی انتظامی کشور که در شهر مقدس قم برگزار گردید ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به حاضرین توصیه کرد: اگر گرفتاری در کارتان افتاد حدیث کساء را بخوانید، حدیث مقدسی که بامحوریت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) گره گشایی می کند.

این مقام مسئول سخنان خود را با محوریت نقش فرماندهان و مدیران در تبیین امر به معروف و نهی از منکر در انتظامی کشور آغاز کرد و افزود:همه مسئولیم که امر به معروف و نهی از منکر کنیم و نسبت به سرنوشت جامعه بی تفاوت نباشیم نباید بگوییم به ما مربوط نیست این بی تفاوتی هاست که منجر به فراموشی این دو واجب الهی شده است، بلکه باید بگوییم به ما ربط دارد این که به ما مربوط است یعنی آمر به معروف و ناهی از منکر هستیم.

وی افزود: امر به معروف سبب می شود که خوبیها را جامعه بشناسد یعنی معروف ها شناخته شوند و در اثر غفلت از این واجب الهی جای معروف و منکر در جامعه عوض می شود.
ادیانی با اشاره به اینکه ابا عبدالله الحسین با خون خود احیاگر امر به معروف و نهی از منکر بود،تصریح کرد: امر به معروف هزینه دارد و چون به صورت واقعی با فساد مبارزه می کند لذا عده ای مخالف اجرای آن هستند.

نماینده ولی فقیه در انتظامی کشور داشتن غیرت ملی را یک معروف بزرگ دانست و بزرگانی چون ستارخان و باقر خان را نمونه بارز آن در تاریخ ایران زمین دانست و بی غیرتی ملی را یک منکر بزرگ معرفی کرد و نمونه بارز آن را شاه سلطان حسین برشمرد.

این مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود انتظامی کشور را بازوی توانا در دفاع از انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: باید سعی کنیم در انتظامی کشور انضباط ظاهری به انضباط معنوی تبدیل شود و این مهم جز با امر به معروف و نهی از منکر یکایک کارکنان محقق نخواهد شد.

وی در ادامه بزرگترین منکر در انتظامی کشور را جلسات زیاد دانست و در خصوص بزرگترین معروف گفت: امروز بزرگ ترین معروف در انتظامی کشور را برادری می دانم ،نظم و انضباط و رعایت مسائل نظامی درست و شایسته است اما بنده اخوت و برادری را امروز بزرگترین معروف در انتظامی کشور می دانم.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی خطاب به روسای ادارات حوزه مرکزی انتظامی کشور بیان کرد: توجه به خانواده و فرزندان جزء اولویت نیروی انتظامی وبلکه نیروهای مسلح است، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز بارها تاکید فرموده اند اگر در موضوع خانواده غفلت کنیم و در خصوص بصیرت آنها سهل انگاری کنیم ضررهای فراوانی به ما به عنوان پدر خانواده وارد خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خاتمه بزرگترین معروف پدر خانواده را حضور در خانه دانست و تاکید کرد: پیامبر خدا فرمودند"نشستن مرد در کنار خانواده اش ، نزد خداوند متعال دوست داشتنی تر از اعتکاف در مسجد من است" اما بعضا برخی از فرماندهان و مدیران به این موضوع بسیار مهم و جدی کم توجهی می کنند یک فرمانده و مدیر زمانی کارش را درست انجام داده که جدیت و موفقیت در محیط کار را با محبوبیت در خانه و خانواده تکمیل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha