یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تصاویر/ آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه آثار مکتوب طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه استان خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام میرعلائی راد از جمع آوری بانک اطلاعاتی طلاب، فضلا و اساتید دارای آثار مکتوب حوزه علمیه خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام میرعلائی راد معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان در آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه آثار مکتوب طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: یکی از ممیزات شیعه این است که تراث حدیثی آن به صورت مکتوب حفظ شده است. از این رو اهمیت نگارش و مکتوب کردن بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در این نمایشگاه صرفا آثار طلاب، فضلا و اساتیدی که هم اکنون در قید حیات و در حال خدمت در عرصه های تبلیغی، درسی و علمی هستند به نمایش گذاشته شده است و آثار بزرگان گذشته که بسیاری در جرگه مفاخر استانی و ملی هستند به سبب گستردگی و حجم بالا محتاج ظرف مستقلی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: این نمایشگاه قرار است از فردا پنج شنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ به مدت دو هفته صبح ها از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در ساختمان قدیم مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شود.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه اولا تکریم مقام قلم و صاحبان قلم در ثانی ایجاد انگیزه در طلاب، فضلا و اساتید برای نگارش و ثالثا نمود پیدا کردن محصولات و مکتوبات حوزه علمیه خوزستان بود چرا که بسیاری از ما سئوال می کردند که محصولات و مکتوبات حوزه علمیه خوزستان چیست؟

حجت الاسلام میرعلائی راد ابراز کرد: دارالتحقیق حوزه علمیه خوزستان، کتابخانه شهید شفیعی، معاونت منابع انسانی حوزه علمیه خوزستان و کلیه ی مدارس علمیه استان در برگزاری و جمع آوری آثار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه خوزستان در این نمایشگاه معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان را یاری رسانده که جا دارد از زحمات و تلاش های آنها صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

وی افزود: در این نمایشگاه حدودا تعداد ۳۰۰ کتاب، ۷۸ پایان نامه سطح ۳و ارشد، ۲۳ رساله دکتری و سطح چهار، ۸۵ تحقیق پایانی و همچنین آثار ۵۵ مولف کتاب و ۱۷۲ نفر محققین و نویسندگان رساله های سطح۴، دکتری، ارشد، سطح۳ و تحقیقات پایانی به نمایش گذاشته شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان گفت: این نمایشگاه دارای بخش های گوناگونی مانند بخش کتب، بخش پایان نامه ها و تحقیقات علمی، گزارش فعالیت های معاونت پژوهش، نشریات مدارس، برگزیده های کشوری و بخش ویژه کودک و نوجوان است.

وی ادامه داد: یکی از چالش های ما در برگزاری این نمایشگاه جمع آوری حجم بالای آثار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه خوزستان بود چرا که بسیاری از عزیزان در دسترس ما نبوده و آثار عزیزان پراکنده بود از این رو شاید توانسته باشیم پنجاه درصد آثار عزیزان را در این نمایشگاه گردآوری نمائیم.

حجت الاسلام میرعلائی راد افزود: چالش دوم نبود بانک اطلاعاتی مشخصی از طلاب، فضلا و اساتید صاحب اثر مکتوب بود که الحمدلله به برکت برگزاری این نمایشگاه بانک اطلاعاتی خوبی جمع آوری شد و ما در حال حاضر تقریبا می توانیم بگوئیم در چه شهرستانی چه صاحبان اثری وجود داشته و تعداد آثار آنها چند اثر است.

وی ادامه داد: چالش سوم این بود که بعضی از طلاب، فضلا و اساتید دارای انگیزه کافی برای حضور آثارشان در نمایشگاه نداشتند که سعی کردیم اهمیت این کار را برای عزیزان تشریح کرده و آنها را به این کار تشویق وتوجیه کنیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان در پایان ابراز کرد: این نمایشگاه اولین نمایشگاه آثار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه خوزستان بوده که قطعا نواقص بسیاری دارد و ما آماده و پذیرای نکات عزیزان جهت بهبود و ارتقای کیفیت این نمایشگاه خواهیم بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha