یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
استاد تحریری

حوزه/ تولیت حوزه علمیه مروی تهران در گردهمایی ۵۰۰ نفر از آمران حجاب متروی تهران گفت: ولایت الهی با نشر معروف و جلوگیری از منکر شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، گردهمایی ۵۰۰ نفر از آمران حجاب متروی تهران با حضور مقامات کشوری و لشکری، خانواده شهیدحجت الله فرزانه و خانواده شهید مجید قربانی پور در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام برگزار شد و میهمان ویژه این برنامه خانواده معظم شهیدان مریم قوچانی غروی و فاطمه دهقانی از شهدای انفجار گلزار شهدای کرمان بودند.

استاد محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی تهران در این مراسم با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه ویژه آمران به معروف، اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام برای احیای معروف و حفظ و حراست از معارف این اولیای الهی عمر شریفش را به پایان رسانید، تا جایی که به فرموده‌ امام هادی علیه‌السلام زیارت این بزرگوار ثواب زیارت اربابش امام حسین علیه السلام را دارد.

وی افزود: ما در همه‌ی عرصه‌ها دلگرم به بشارت الهی باشیم، به هر حال کار کار سختی است. مقدمه‌ی جهاد با نفس، جهاد با مال و جهاد با زبان‌ است که جهاد با زبان اگر درست در جامعه‌ ایمانی شکل بگیرد، چه بسا در میان مؤمنان به جهادهای با نفس دیگری نینجامد، منتهی باید خودمان را آماده‌ی جهادهای دیگر هم بکنیم.

استاد تحریری، حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها را شهیده امر معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در روایات ما آمده، بالاترین معروف و کار نیک در عالم اسلام طرفداری از ولایت امیرمؤمنان علیه‌السلام و اهل‌بیت علیهم السلام و حرکت در تحقق این ولایت است.

وی با بیان اینکه ولایت الهی با نشر معروف و جلوگیری از منکر شکل می‌گیرد، ادامه داد: این نشر معروف هم به تنهایی قابل تحقق نیست، بلکه باید مؤمنین در این زمینه با همدیگر همکاری داشته باشند.

تولیت حوزه علمیه مروی تهران با اشاره به این که دوستدار دین الهی و یاری کننده دین الهی در مقابل ولایت شیطان است، خاطرنشان کرد: شیطان نمی‌خواهد در جامعه‌ی انسانی و سپس در جامعه‌ی ایمانی، ایمان شکل بگیرد و خدای متعال بندگی بشود.

وی افزود: به ‌هر حال انسان مؤمن با ورود ایمان در قلبش یک حالت تپنده و دغدغه‌ی خاص نسبت به ایمان و موازین ایمانی دارد؛ باید در این امور از خدای متعال کمک بخواهیم و از اولیای الهی که در مسیر تحقق ولایتشان هستیم یاری بجوییم. قطعا عنایت الهی شامل حال انسان خواهد شد.

ولایت الهی با نشر معروف و جلوگیری از منکر شکل می‌گیرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha