یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید حسن وردیانی

حوزه/ طلبه شهید حسن وردیانی شهدای 8سال دفاع مقدس در وصیت نامه خود آورده است: امام و انقلاب را تنها نگذارید و پیرو ولایت فقیه باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

در این راستا حوزه نیوز قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدا و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید حسن وردیانی

شهید حسن وردیانی سال ۱۳۴۶ شمسی در بوشهر در خانواده متدین و مستضعف دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان در مدرسه سعادت بوشهر ادامه داد. وی در کودکی با از دست دادن پدر، محرومیت‌ها و فقر را چشید و خورشید معرفت و چراغ علم و دانش را روشن کرد و پس از دوره راهنمایی و شروع دوره دبیرستان به منظور کسب علم و معرفت اسلامی تحصیلات حوزوی و علوم اسلامی را آغاز نمود.

سال ۱۳۵۷ که انقلاب اسلامی به رهبری امام امت به اوج خود رسیده بود، با دوران نوجوانی حسن مصادف شده بود. با این که ده یازده سال بیشتر نداشت در تمام راهپیمایی‌ها توزیع و پخش پیام‌ها و سخنرانی‌های امام (ره)، فعالیت‌های انقلابی و جلسات جمعیت فداییان اسلم (شاخه بوشهر) شرکت نمود و در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی عاشقانه می‌کوشید.

از دفاع مقدس تا شهادت

با شروع جنگ تحمیلی همراه با دیگر همرزمان خود سنگر مقاومت و ایثار را مردانه پاسداشت و در جنگ‌های نامنظم دوش به دوش شهید مجید بشکوه با متجاوزان بعثی عراق به نبرد پرداخت. شهید در عملیات‌های متعددی عاشقانه حضور یافت و بارها در تحمل این راه پر مشقت و پاسداری از کیان شرع مقدس مجروح گردید.

سرانجام پس از حماسه آفرینی در عملیات فتح المبین، رمضان و بدر در عملیات پیروزمندانه کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل گردید و به سوی معشوق واقعی پرواز کرد و به خیل عاشقان شاهد پیوست.

چکیده از وصیت نامه شهید

وصیت نامه شهید روحانی؛ امام و انقلاب را تنها نگذارید

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha