یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
«همایش فرهنگ و ادب کُردی»

حوزه/ نخستین «همایش فرهنگ و ادب کُردی» به مناسبت ولادت حضرت علی علیه السلام در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، نخستین «همایش فرهنگ و ادب کُردی» به مناسبت ولادت حضرت علی علیه السلام امروز در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار گردید.

حجت الاسلام صفی‌زاده؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان در این همایش در سخنانی اظهار داشت: شخصیت و جایگاه حضرت علی علیه السلام در بین مردم کُرد عجین شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان در ادامه سخنان خود گفت: این همایش بزرگ و فرهنگی با همکاری دانشگاه کردستان و همچنین انتشارات سازمان سمت تحت عنوان «امیرالمومنین در فرهنگ و ادب کُردی» برگزار شده است که بسیاری از اندیشمندان و فرهیختگان کردستان از آن استقبال کرده‌اند.

حجت الاسلام صفی زاده ادامه داد: از زمان ابلاغ برگزاری این همایش تا پایان مهلت ارسال مقالات، بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال گردید که امروز در این همایش از مقالات برتر رونمایی و به نویسندگان آنان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان تصریح کرد: مردم اهل سنت عشق و اراده ویژه‌ای به اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت علی (ع) دارند و این حضرت را منشا برکت و خیر در زندگی همه مسلمین می‌دانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha